موتیو این صحنه را “یک چالش بزرگ” می نامد. آنها ابتدا باید نسبتهای مدل شخصیت ماتیوس را در نظر میگرفتند و آن را تا حد امکان با مدل Necromorph مطابقت میدادند که اصلاً کار سادهای نبود. این تیم میگوید که از فناوریهایی مانند Blendshape و Houdini برای تطبیق ساختاری با مدل انیمیشن کاپیتان ماتیوس و Necromorph او استفاده کردهاند و مراحل زیادی را طی کردهاند تا صحنه را به شکلی که میخواستند به دست آورند.
در سال 2019، گلن شوفیلد، خالق مجموعه Dead Space، در مصاحبه ای فاش کرد که تیم Visceral در نمایش صحنه ای که آیزاک توسط بازوهای یک Necromorph به زمین کشیده می شود، نقش داشته است. در نهایت تیم کار فوق العاده ای انجام داد و این صحنه یکی از خاطره انگیزترین صحنه های کل بازی است و به نظر می رسد یکی از صحنه های بازسازی به همان اندازه برای آنها جذابیت داشته باشد.
از آنجایی که نکرومورف ها چندین برابر بزرگتر از انسان هستند، تیم همچنین مجبور شد پاره شدن لباس متیوس را در طول تبدیل شبیه سازی کند و همانطور که می توانید تصور کنید، آن قسمت نیز بسیار دشوار بود.
این نشان می دهد که چگونه صحنه ای که ممکن است فقط یک لحظه برای بازیکنان طول بکشد، می تواند برای سازندگان سخت باشد.