Shawn Layden، رئیس سابق برند پلی استیشن به تازگی توضیحاتی در مورد وضعیت فعلی کنسول های بازی ارائه کرده است.
بازی های کنسولی همچنان از نظر درآمد عملکرد خوبی دارند، اما سرعت خرید و تکامل سخت افزار در مقایسه با نسل های قبلی کند شده است. گیمرهای نسل بعدی کمتر کنسول های جدید پلی استیشن و ایکس باکس را خریداری می کنند و بخش قابل توجهی از گیمرهای پلی استیشن همچنان از PS4 استفاده می کنند. با این حال، نینتندو سوییچ عملکرد فوقالعادهای در چرخه نسل میانی خود داشته است.
با رکود فعلی بازار، این سوال مطرح می شود: آیا کنسول های بازی مشکل دارند؟ در مصاحبه ای با IGN، رئیس سابق پلی استیشن Shawn Layden افکار خود را در مورد تهدید وجودی کنسول ها به اشتراک گذاشت.
وقتی از لیدن پرسیده شد که آیا کنسول های بازی مشکل دارند یا خیر، پاسخ داد:
این یک مشکل نیست، اما جدید هم نیست.
اگر به تاریخچه کنسول ها، از کنسول PS1 گرفته تا کنسول PS5 و هر آنچه مربوط به آن است نگاه کنید، خواهید دید که تعداد کاربران جهانی در هیچ یک از این نسل ها از 250 میلیون نفر فراتر نرفته است. زمانی که Wii عرضه شد، حدود 20 میلیون واحد بیشتر به لطف Wii Fit فروخته شد، زیرا همه فکر می کردند می توانند با آن وزن کم کنند.
اما این عمل پایدار نبود و از بین رفت. ما هنوز در حدود 250 میلیون کاربر فعال کنسول هستیم. من فکر می کنم این یک چالش است. ما توانستهایم کارهای زیادی را در طول زمان انجام دهیم، و در طول کووید، درآمد 20 تا 25 درصد افزایش یافت، اما همچنان از همان افراد و نه لزوماً افراد جدیدی که وارد دنیای بازیهای کنسول میشوند، پول بیشتری دریافت میکنیم.
بنابراین فکر میکنم این تهدید وجودی است که بازی در حال حاضر با آن روبروست: چگونه این سقف شیشهای داخلی را بشکنیم؟