شاوات یوشیدا ، رئیس سابق پلی استیشن هشدار داد كه خدماتی مانند بازی می تواند برای توسعه دهندگان خطرناک باشد.

در حالی که خدمات مشترک مانند بازی اغلب برای بازیکنان یک مزیت محسوب می شوند ، زیرا به بازیکنان این امکان را می دهد تا بازی های زیادی را با پس انداز بزرگ زندگی کنند ، اما با این مدل مشترک موافق نیستند. شاو یوشیدا فکر می کند که این سبک خدمات نگران کننده است.
یوشیدا در مورد خدمات مشترک در طول رویداد GameScom Latam صحبت کرد. او گفت.
اگر تنها راه برای کشف بازی خرید اشتراک باشد ، واقعاً خطرناک است ، زیرا نوع بازی های تولید شده توسط صاحب سرویس اشتراک تعیین می شود. این یک وضعیت بسیار پرخطر است ، زیرا ایده های جدید همیشه باید توسط توسعه دهندگان کوچک آزمایش شوند تا موج بعدی نوآوری را ایجاد کنند. اما اگر شرکت های بزرگ بازی های ساخته شده را تعیین کنند ، فکر نمی کنم پیشرفت خاصی در صنعت رخ خواهد داد.
یوشیدا معتقد است که سرویس پلی استیشن به علاوه برای توسعه دهندگان بهتر است زیرا بازی های بزرگ استودیوهای داخلی پلی استیشن پس از انتشار اولیه به عنوان بازی های مشترک رایگان ارائه می شوند ، اما این اتفاق همزمان با نسخه اولیه اتفاق نمی افتد. او گفت.
من معتقدم که نحوه بررسی سونی خدمات مشترک سالم تر است. آنها وعده ها را اغراق نمی کنند و به مردم اجازه نمی دهند که برای بازی های جدید بپردازند. پس از یک یا دو سال ، بسیاری از افراد حاضر به خرید این بازی ها با قیمت اولیه نیستند ، بنابراین آنها به سرویس مشترک اضافه می شوند و افراد بیشتری این فرصت را دارند که آنها را تجربه کنند ، تا همه برای نسخه بعدی آماده باشند.