یونیتی، سازنده موتور بازی محبوبی به همین نام، سال گذشته تصمیم خود مبنی بر اعمال هزینه های اضافی برای استفاده از ابزارهای توسعه بازی خود را تغییر داد که برای هر بازی نصب شده توسط بازیکنان، از توسعه دهندگان هزینه دریافت می کرد.
این سیستم قیمت گذاری عجیب که در سپتامبر سال گذشته معرفی شد، به شدت مورد انتقاد بازی سازان قرار گرفت و بسیاری آن را «تصمیمی رقت انگیز و سودجویانه» خواندند. امروز، در پستی در وبلاگ یونیتی توسط مت برومبرگ، مدیرعامل جدید این شرکت، اعلام شد که “پس از مشورت های گسترده با جامعه توسعه دهندگان، مشتریان و شرکا”، شرکت به همان مدل قیمت گذاری مبتنی بر اشتراک باز خواهد گشت. قبل از
برومبرگ هدف این شرکت را برای “در دسترس قرار دادن ابزارهای توسعه بازی برای هر کسی که علاقه مند به ساخت بازی است” مشخص کرد و افزود:
ما نمی توانیم این هدف را که با منافع مشتریانمان مغایرت دارد دنبال کنیم. در واقع، مشارکت بین ما و توسعه دهندگان باید بر اساس اعتماد متقابل ایجاد شود. من طی سه ماه گذشته توانسته ام با بسیاری از شما ارتباط برقرار کنم و بارها شنیده ام که خواهان یک اتحاد قوی هستید. همچنین، از دیدگاه مدیریت، متوجه شدم که افزایش قیمت بخشی ضروری از فرآیندی است که به ما امکان می دهد برای رسیدن به این اهداف سرمایه گذاری کنیم. اما این افزایش قیمت ها نباید به صورت بحث برانگیز انجام شود. لغو سیستم هزینه های قدیمی و اعمال تغییرات جدید به ما این امکان را می دهد که به سرمایه گذاری بیشتر برای بهبود این ابزار توسعه بازی برای همه ادامه دهیم و در عین حال شریک بهتری برای توسعه دهندگان باشیم.
طبق تغییرات جدید، ردیف Unity Personal رایگان باقی میماند و سقف هزینهها به 200000 دلار افزایش مییابد. به این ترتیب، توسعه دهندگان بیشتری می توانند بدون پرداخت هزینه از ویژگی های Unity استفاده کنند. برای طرحهای Pro و Enterprise، یونیتی با افزایش آستانه درآمد سالانه برای افراد واجد شرایط از اول ژانویه 2025، به همان فرآیند اشتراک سنتی باز خواهد گشت.
پس از معرفی در سال گذشته، سیاست هزینه اجرا، که توسعه دهندگان را ملزم به پرداخت یونیتی برای هر نصب بازی می کرد، پس از واکنش شدید، دستخوش تغییرات متعددی شد. این شرکت به دنبال جلب رضایت افکار عمومی، ابتدا سقف درآمد لازم برای اعمال این سیاست را افزایش داد، سپس تغییرات زیادی در قیمتهای خود ایجاد کرد.
یک ماه بعد، پس از اینکه اوضاع بدتر شد، جان ریچیتیلو، مدیر عامل سابق شرکت، استعفای خود را به دلیل این حرکت اعلام کرد و پس از آن در اوایل سال 2024، یونیتی 1800 کارمند خود را به عنوان بخشی از “بازیابی برای جبران خسارت” اخراج کرد. آسیب» شلیک شد.
این تجدید امروز با این تغییرات جدید ادامه دارد. برومبرگ که تجربه مدیریتی در EA و Zynga دارد، در ماه می امسال به عنوان مدیرعامل جدید معرفی شد.