با گذشت زمان ، نگهداری و تجربه بازی های معمولی از گذشته دشوارتر شده است و باید تلاش های بسیاری انجام شود تا این بازی ها به چرخه تجربه بازیکنان بازگردند.

اکنون این یک ابزار توسعه جدید است که به زودی به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا درگاه های بازی بومی PS2 را برای رایانه شخصی بسازند. این بدان معنی است که بر خلاف شبیه ساز مانند PCSX2 ، ما درگاه های بومی و درگاه های معمولی PS2 را برای PS2 محبوب خواهیم دید.
Psretrox توسط Joaquín Lucas Nieto ساخته شده و در گیتب منتشر می شود. این ابزار به توسعه دهندگان مهندسی بازی های PS2 اجازه می دهد و آنها را به درگاه های بومی برای رایانه شخصی تبدیل می کند. مشابه سایر ابزارهای بازسازی برای کنسول هایی مانند N64Romm برای Nintendo 64 و XenonRecom برای Xbox 2.
این ابزار با ابزارهای داخلی برای Dicker و رمزگشایی مواد اولیه مانند صدا ، مدل های سه بعدی ، کد منبع و موارد دیگر تحویل داده می شود. در حال حاضر ، Psretrox تنها 5 ٪ از پیشرفت را نشان می دهد و برای بازسازی بازی Crash Twinsanity توسعه می یابد. بنابراین مشخص نیست که آیا این ابزار برای سایر بازی های PS2 نیز استفاده خواهد شد.
علاوه بر این ، توسعه دهنده اخیراً اعلام کرده است که این پروژه برای چند ماه به تعویق افتاده است. بنابراین احتمالاً تا پایان سال جاری Psretrox نخواهد بود.