سه بازی اول سری Age Dragon بخش بزرگی از موفقیت خود را به دیوید گیدرز مدیون است. شخصی که به عنوان نویسنده ارشد در Origins ، Dragon Age 2 و Inquestition کار می کرد و پس از 5 سال همکاری ، در سال 2 از Bioware جدا شد. وی در اظهارات جدید خود گفت که اگر او کمی بیشتر در استودیو باشد ، سیاست های EA برای تبدیل این سریال به یک تجربه سرویس گرا ، استودیو را خیلی زودتر ترک می کرد.

دیوید گایدر در مصاحبه ای با GamesRadar گفت که اگر او به پیوستن به پروژه Hymn ناموفق با Dragon Age ادامه می داد ، احتمالاً او زمان بیشتری برای Biover خواهد داشت.
او فکر می کند که حتی اگر او در راه توسعه سن اژدها باقی بماند ، از جمله پروژه های لغو شده جوپلین و موریسون ، که سرانجام جایگزین اژدها سن شد: The Veilguard ، عزیمت مایک لیدلاو ، مدیر این پروژه ها ، سرانجام حضور خود را در استودیو به پایان رساند.
گیدتر تأکید می کند که حتی اگر به او نقش بالایی در پروژه Age Dragon ارائه داده بود ، که او به نظر می رسد که رابطه خود را با EA و دفاع از مکانیک “کلاسیک” به احتمال زیاد می داند ، به احتمال زیاد از بیووار خارج می شود. دلیل او این چیزی است که پس از لغو پروژه عصر اژدها اتفاق افتاد: Joplin توسط EA. او با اشاره به مارک دارا ، یکی دیگر از توسعه دهندگان جانباز از Bayavor ، می گوید:
من قبل از پایان پروژه Joplin دوام نخواهم داشت ، زیرا باید اعلام شود که اکنون یک سن اژدها ساخته خواهد شد. من به سیستم های کلاسیک بازی -بازی پیوستم ، اما رهبران EA که می خواستند این داستان را بر اساس تاریخ لغو کنند و یک بازی خدمات زنده که همزمان خداحافظی کردم.
دیوید گیدرز در سال 2 بیووار را ترک کرد و اکنون یک استودیوی مستقل به نام Summerfall رهبری می کند.