خالق سری Yakuza/Like a Dragon اخیراً در مورد چالش هایی که با سگا در تایید اولین بازی این سری مواجه بوده صحبت کرده است.
توشیهیرو ناگوشی، خالق فرنچایز Yakuza و مدیر ارشد خلاق سابق سگا، در مصاحبه ای جدید توضیح داد که زمانی که او در نظر داشت اولین بازی Yakuza را در اوایل دهه 2000 منتشر کند، سگا برای عرضه بازی هایی که فروش خوبی داشته باشند تلاش کرد. در سطح جهانی خوب است
وی در این زمینه گفت:
سگا می خواست بازی هایی را منتشر کند که برای عموم جذاب باشد و فروش خوبی داشته باشد. اما این طرز تفکر به راه حلی منتهی نشد و من دیدم که بسیاری از معاملات بازی ناپدید شدند زیرا تولیدکنندگان می خواستند چیزها را همانطور که مدیریت به آنها گفته بود تغییر دهند.
به گفته ناگوشی، سگا در ابتدا علاقه ای به ساخت یاکوزا نداشت زیرا معتقد بود این سریال جذابیت جهانی مورد نظر را نخواهد داشت.
ایده ساخت یاکوزا در ابتدا کاملا رد شد. این بازی برخلاف میل سگا برای جذب هرچه بیشتر افراد انجام شد. سگا معتقد بود که کودکان نمی توانند آن را بازی کنند و برای زنان و مخاطبان خارجی مناسب نیست. از این نظر، هیچ راهی برای اخذ پروانه ساختمانی بدون مقاومت وجود نداشت.
ناگوشی می گوید ایده ساخت یاکوزا سه بار رد شد تا اینکه سگا در نهایت برای ساخت اولین بازی چراغ سبز نشان داد.
سری Yakuza پس از تقریبا دو دهه موفقیت بزرگی را برای سگا به ارمغان آورد. این شرکت در اواخر سال 2023 اعلام کرد که این مجموعه در مجموع 21.3 میلیون نسخه فروخته است و اوایل امسال، Like a Dragon: Infinite Wealth تنها در هفته اول یک میلیون نسخه فروخت.
پس از ترک سگا در اکتبر 2021، آقای ناگوشی یک استودیوی جدید را با NetEase تأسیس کرد و در حال کار بر روی اولین بازی خود است.