کنسول PS5 Pro قادر است تصاویر با کیفیت ، نرم تر و واضح تر از کنسول اصلی PS5 را در اختیار شما قرار دهد. اما از سال 4 ، سونی قصد دارد با اجرای فناوری ارتقاء مقیاس FSR 4 مورد استفاده در کارت گرافیک سری RX 9070 ، وضوح کنسول PS5 Pro را بهبود بخشد و با فناوری NVIDIA DLSS رقابت کند.

وی در مصاحبه با Digital Coundry ، معمار پلی استیشن ، مارک سرنی ، در مورد استفاده از این فناوری در کنسول PS5 Pro ، وی اعلام کرد:
هدف ما اجرای چیزی بسیار شبیه به ارتقاء مقیاس FSR 4 به عنوان تکامل بعدی در فناوری PSSR در PS5 Pro است.
بسیاری از عناوین ارائه شده برای PS5 Pro از صاحب فناوری PSSR Sony ، یعنی ارتقاء مقیاس تصویر با استفاده از هوش مصنوعی یکپارچه در تراشه های AMD استفاده می کنند. PSSR قادر به ارتقاء تصاویر 4K به وضوح 4K است که قادر به رقابت با AMD مشابه FSR 3 بود.
اما رابطه سونی و AMD در اینجا متوقف نمی شود. مشخص شده است که مقیاس FSR 4 که توسط AMD توسعه یافته است ، در واقع نتیجه همکاری تجاری با سونی است و سونی اکنون قصد دارد از فناوری در کنسول پرچمدار خود استفاده کند.
در ماه دسامبر ، سونی و AMD همکاری ماندگار به نام پروژه آمتیست را منتشر کردند. همکاری هایی که اکنون می یابیم در واقع در سال 5 آغاز شده است. سرنی به کمک های دیجیتال گفت که FSR 4 اولین نتیجه این همکاری است:
توسعه فناوری FSR 4 نتیجه همکاری مشترک در پروژه آمتیست است که می تواند به عنوان PSSR و وضوح نیز بهتر باشد.
البته SNEY افزود که سونی همچنان به تشویق توسعه دهندگان به استفاده از PSSR ادامه می دهد زیرا عملکرد کامل فناوری FSR در PS5 Pro Games می تواند مدتی طول بکشد. سرانجام سرور پیش بینی می کند که سونی اکنون الگوریتمی خواهد داشت که با استفاده از AMD ، “خود عمل” در PlayStation ایجاد می شود. وی همچنین تأکید می کند که پروژه آمتیست نه تنها با کنسول های خانگی نمی تواند مرتبط باشد:
بدیهی است ، این فناوری دارای برنامه هایی فراتر از پلی استیشن است و هدف آن پشتیبانی از عملکرد گسترده تر در یادگیری خودکار و هوش مصنوعی و استفاده از آنها در طیف گسترده ای از دستگاه ها است.