به گفته یکی از کارمندان سابق سونی، سری God of War در بین تمامی سریهای پلیاستیشن سودآورترین بازی برای این شرکت بوده است.
فرنچایز God of War که در سال 2005 توسط خانواده پلی استیشن ساخته شد، از آن زمان به یکی از قدرتمندترین فرنچایزهای سونی تبدیل شده است. اگرچه نسخه دوم در سال 2007 و تقریبا همزمان با عرضه PS3 منتشر شد، اما استودیوی سانتا مونیکا این بازی را فقط برای کنسول پلی استیشن 2 توسعه داد، اگرچه ممکن است به نظر عاقلانه نباشد که یکی از بهترین بازی های خود را بر روی آن منتشر کنید. یک کنسول قدیمی و با نادیده گرفتن سخت افزار جدید، بسیاری از مردم PS3 را به Xbox 360 انتخاب کردند، صرفاً به دلیل انتقام نیمه تمام کریتوس در پایان دیوانه کننده حماسی II God of War. کامل
با توجه به اهمیت شخصیت کریتوس و تاثیری که او سال ها بر احساسات اقشار مختلف جامعه کاربران پلی استیشن گذاشته است، تعجبی ندارد که بگوییم God of War سودآورترین محصول این پلتفرم است. این بیانیه را آرون کافمن، که 8 سال در فعالیت های بازاریابی استودیو سانتا مونیکا سپری کرد، بیان شد. او ادعا می کند که هیچ محصول دیگری به اندازه سری God of War نزد طرفداران پلی استیشن محبوب نیست.
کافمن در پروفایل لینکدین خود نوشت که حضور سانتا مونیکا در صفحات مجازی بیشترین توجه را به خود جلب می کند. پست های God of War 2018 در صفحات مجازی 187 میلیون بازدید داشته و کمپین The Lost Pages of Norse Myth نیز منجر به ایجاد 1.8 میلیون رسانه کسب شده شد. این بدان معناست که طرفداران تقریباً دو میلیون بار از این کمپین محتوا تولید کرده اند و بازاریابی بلاعوض و احتمالاً ناخواسته برای سونی انجام داده اند.
او همچنین در حساب کاربری خود نوشت که بازی God of War III Remastered بیش از 4 میلیون نسخه در سراسر جهان فروخت و از آن زمان فرنچایز God of War تبدیل به پردرآمدترین محصول پلی استیشن شده است. البته، از آنجایی که کافمن در سال 2020 سونی را ترک کرد، مشخص نیست که آیا آمار فوق به روز است یا فقط برای سال 2019 اعمال می شود.
یکی از موارد دیگری که کافمن در پروفایل خود به آن اشاره می کند این است که اولین بازی موبایل استودیو سانتا مونیکا، Fat Princess: Piece of Cake، به 1 میلیون نصب روی پلتفرم های اندروید و iOS دست یافت.
منبع: PlayStationLifeStyle