سازنده بازی همچنین در مورد تغییرات پازل ها، سلاح ها و دشمنان بازی صحبت کرد:
پس از سال ها شایعه و گمانه زنی، سرانجام کونامی از پروژه های جدید Silent Hill خود رونمایی کرد. یکی از این پروژه ها بازسازی Silent Hill 2 توسط استودیو Blubber Team است. این استودیو سابقه طولانی در ساخت بازیهای سبک ترسناک دارد، اما بسیاری از آنها مانند Layers of Fear 2 و The Medium نقدها و واکنشهای ضعیفی دریافت کردهاند. البته این استودیو قصد تغییر عناصر مثبت Silent Hill 2 را ندارد:
Bloober Team می خواست مطمئن شود که Silent Hill 2 Remake به بازی اصلی نزدیک است، بنابراین همه چیز اضافه شده به بازی با مشورت کونامی انجام شد.
به نظر ما، داستان Silent Hill 2 ستون اصلی این بازی است و هرگز قصد تغییر آن را نداشتیم. شاید گاهی شاهد تغییرات کوچکی باشیم. اما این تغییرات به منظور به روز رسانی محتوای قدیمی و قابل درک کردن آن برای مخاطبان جدید است. با این حال، ما کاری به اصل داستان نداریم.
تغییرات در هر یک از این مناطق عمق متفاوتی دارند. تصمیم برای انتخاب زاویه دوربین به این معنی بود که باید هوش مصنوعی دشمن، طراحی صحنه و مکانیک سلاح را تغییر دهیم. طرفداران قدیمی متوجه تازه بودن گیم پلی بازی خواهند شد، اما در کل هدف ما همیشه بازسازی فضای Silent Hill 2 بوده است.
ما همیشه می خواهیم تعادل خوبی بین داستان سرایی، پازل و مبارزه داشته باشیم. همه چیزهای جدیدی که به بازی اضافه می کنیم با مشورت توسعه دهندگان قدیمی انجام می شود زیرا می خواهیم این بازی تا حد امکان به بازی کلاسیک Silent Hill 2 نزدیک شود.