در آخرین مصاحبههای استودیو بلیزارد، آنها اشاره کردند که برخی از بیلدهای مربوط به آیتمها و شخصیتهای بازی Diablo 4 بیش از حد ضعیف شدهاند.
در جریان آخرین پخش زنده Diablo 4، کارگردانان بازی، آقای جو پیپیورا و جو شلی، و مدیر ارتباطات بازی، آدام فلچر، اعتراف کردند که استودیو با تضعیف برخی از شخصیتها و ساختهای مرتبط با آنها که در بهروزرسانیهای اخیر تغییر کردهاند، به تعادل بازی آسیب رسانده است.
آقای فلچر گفت:
ما صدای شما را بلند و واضح شنیده ایم، چنین به روز رسانی مطمئناً تجربه خوبی را برای بازیکنان فراهم نمی کند و قول می دهیم دیگر تکرار نشود.
Pipera افزود: استودیو همچنین اعتراف کرد که در هنگام متعادل کردن برخی از نسخه های قدرتمند Diablo 4 چندین اشتباه مرتکب شده است و اکنون به نظر می رسد که تعداد آنها بسیار زیاد است.
بهینه سازی ساخت بازی یکی از کارهایی است که نمی توانیم به خوبی انجام دهیم.
در ادامه این سه نفر گفتند تا دو هفته آینده شاهد عرضه بهینه ساز 1.1.1 خواهیم بود. هدف این بهینه ساز افزایش تعداد هیولاهای بازی در Nightmare Dungeons و Helltides و همچنین ایجاد تعادل برای دریافت XP در سطوح 50-100 می باشد. در کنار این دو هدف اصلی، مشکلات ثانویه دیگری نیز حل خواهد شد.
علاوه بر این، این به روز رسانی با هدف ارائه توانایی ذخیره 99 اکسیر اضافی در بازی عرضه می شود و قیمت مونتاژ مجدد مهارت های شخصیت های درون بازی (Respec) نیز تا 40 درصد کاهش می یابد.
این استودیو در آینده قصد دارد استریم های بیشتری را تا زمان انتشار آپدیت های جدید بازی برگزار کند تا سازندگان بتوانند در مورد روند توسعه این آپدیت ها و همچنین تغییرات و بازخورد بازیکنان صحبت کنند. استریم بعدی استودیو در 28 جولای خواهد بود، بنابراین آنها می توانند جزئیات بیشتری از Optimizer 1.1.1 را بررسی کنند.
برای اطلاعات بیشتر، بهروزرسانیهای اخیر Diablo 4 آنقدر بحثبرانگیز بود که گیمرها به سراغ Metacritic رفتند و امتیاز بازی را به 2.8 در رایانههای شخصی، 2.5 در PlayStation 5 و 4.2 در Xbox کاهش دادند.