فرنچایز Witcher در طول سه بازی رشد قابل توجهی داشته است، اما Cyberpunk چگونه توسعه خواهد یافت؟
با وجود تمام مشکلاتی که Cyberpunk 2077 در زمان عرضه داشت، جالب است که به یاد بیاوریم بازی CD Projekt Red تنها 12 سال پیش چه شکلی بود. اولین ویچر در مقایسه با دنیای سایبرپانک اول شخص که با حرکات موزون و ردیابی پرتو ساخته شده است تقریباً به طرز مضحکی بدوی است. اما برخلاف دیگر بازی های نقش آفرینی، با فضایی فانتزی سرگرم شد. جهش گرافیکی در The Witcher 2 در سال 2011 چیزی نفس گیر نبود و کیفیت ماموریت های جانبی در دنیای باز عظیم The Witcher 3 باعث شد چهار سال بعد CD Projekt به یک توسعه دهنده RPG مورد علاقه تبدیل شود.
در مصاحبه اخیر با PC Gamer، کارگردان روایت، Igor Sarzyński گفت:
بازیهای Witcher را در نظر بگیرید و ببینید با هر قسمت چقدر تغییر کردهاند. ما می خواهیم در اینجا تکامل مشابهی داشته باشیم.
این برای استودیویی که از یک سازنده بازی های نقش آفرینی پرشور و ایده آل گرا به یکی از غول های صنعت بازی های ویدیویی تبدیل شده است، چه معنایی دارد؟ CD Projekt قبلاً ثابت کرده است که می تواند بازی های باورنکردنی ایجاد کند. حتی در حال حاضر، The Witcher 2 زیبا به نظر می رسد و همچنین جرقه ای از جاه طلبی روایی را نشان می دهد که CDPR واقعاً در The Witcher 3 از آن استفاده کرده است. داستان The Witcher 2 در نیمه راه به دو مسیر کاملاً مجزا تقسیم می شود، حرکتی جسورانه که هیچ کس از آن زمان تاکنون انجام نداده است، و CD Projekt اکنون به وضوح مسیر خود را در جهان باز طی می کند.
سرزینسکی گفت:
Cyberpunk 2077 اولین حمله ما به دنیای علمی تخیلی آیندهنگرانه با انبوهی از مکانیکهای گیمپلی جدید، لحن روایت، مضامین و جهت هنری بود. برخی از این موارد تقریباً بلافاصله کار میکردند، مانند هنر، طراحی شهر، موسیقی، سیستم صحنه تعاملی، گیمپلی. سایر جنبهها زمان بیشتری برای تکمیل نیاز داشتند، مانند توسعه شخصیت، تعاملات NPC و بهینهسازی. طبیعی است. این غیرممکن است که همه چیز را بار اول درست کنید. اکنون که همه عناصر بازی تکراری هستند و به خوبی کار می کنند، ما بر روی اتصال آنها به یکدیگر برای ایجاد یک تجربه کامل تمرکز خواهیم کرد.
تعامل با NPCها یک عبارت کلیدی در پاسخ سرزینسکی است. در نگاه اول، شهر شب شگفتانگیز به نظر میرسد، اما به خصوص در زمان راهاندازی، این تصور دوام نیاورد. رفع اشکالها، فونت پویاتر و بهروزرسانیهای دیگر به زنده شدن شهر شب کمک کردهاند، اما هنوز شکاف واضحی بین Cyberpunk 2077 و دنیای بازیهای Rockstar مانند Red Dead Redemption 2 وجود دارد.