Monolith Soft در شبکه اجتماعی اعلام کرد
جزییات زیادی در مورد عنوان جدید این استودیوی ژاپنی به جز سبک آن وجود ندارد. تتسویا تاکاهاشی گفت که المانهای جدیدی که میخواهند در سبک RPG پیادهسازی کنند، چالشهای جدیدی را در مقایسه با بازیهای قبلی Monolith ارائه میکنند. این شرکت می خواهد گسترش یابد زیرا بازی هایی که می خواهد بسازد بزرگتر و پیچیده تر از قبل خواهند بود. در حال حاضر هشت پست در این تیم نیاز به کادر جدید دارد. آنها شامل طراح دو بعدی، طراح جلوه های ویژه، انیماتور، طراح شخصیت و دستیار کارگردان هستند.
تاکاهاشی گفت مونولیت بازی های قبلی خود را با تیم کوچک تری انجام داد. اما وضعیت فعلی صنعت بازی آنها را مجبور کرده است تا افراد بیشتری را برای توسعه عناوین خود استخدام کنند. مدیر Xenoblade Chronicles توضیح داد که نمی تواند از روش های قدیمی و بی اثر برای ساخت بازی جدید RPG خود استفاده کند. در عوض، هدف آنها ایجاد یک محیط تولید کارآمد است که در آن بتوان بازی های با کیفیت بالاتر را با استفاده از روش های مدرن تولید کرد.
آخرین بازی Tetsuya Takahashi برای Monolith Xenoblade Chronicles 3 بود که در سال 2023 منتشر شد. این عنوان مورد تحسین منتقدان و گیمرها قرار گرفت و امتیاز 89 و امتیاز کاربر 8.5 را در وب سایت متاکریتیک به ثبت رساند.