یکی از توسعه دهندگان Goenix Wright: Ace Attorney Game تحقیقات اخیر را اظهار داشت که مدل های مختلفی از هوش مصنوعی را در برابر قسمت اول سری Classic Court قرار داده است.

آزمایشگاه Hao AI از وکیل ACE برای ارزیابی حافظه ، مهارت های استدلال ، درک بصری و تصمیم گیری استراتژیک استفاده کرد که برخی از آنها بهتر از سایرین عمل کرده اند.
اگرچه هیچ یک از مدلهای هوش مصنوعی بازی را شکست ندادند ، Google Gemini و O1 Open IA توانستند با کسی که در پایان بازی باقی مانده است بحث کنند.
K. Ishi ، محقق هوش مصنوعی ، نوشت:
این شاخص از وکلا برای ارزیابی توانایی عملی هوش مصنوعی برای “یافتن تناقضات در توصیفات ، انتخاب اسناد مناسب برای تأیید آنها و رد مؤثرترین” استفاده می کند. در نتیجه ، بهترین “وکیل” O1 بود.
ایشی افزود: این مطالعه به منظور آزمایش توانایی هرگونه هوش مصنوعی در “مورد کامل پرونده و تصمیم گیری بدون محدود کردن شهادتهای فعلی و توانایی در نظر گرفتن لحظه های مهم و ایجاد مؤثرترین استراتژی طراحی شده است.”

وی ادامه داد که درک هرگونه هوش مصنوعی باید به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا به شواهد جدیدی که در دادگاه آشکار می شود پاسخ دهد. Massakazo Swimouri ، توسعه دهنده وکیل Ace ، که موسیقی موسیقی ساخت و شخصیت منفی مانفرد فون کارما را ساخت ، نوشت:
چگونه بگویم ، من هرگز به بازی فکر نکردم که عجله داشتم به این روش کار کنم …
سوئیتزوری پس از دیدن این تحقیق ، این تحقیق را مشاهده کرد و گفت:
جالب است بدانید که مدل های هوش مصنوعی در قسمت اول چگونه متوقف می شوند. (شو تاکومی) ، کارگردان Ace Avocado و (شینجی میکامی) ، تهیه کننده اجرایی ، نسبت به سختی قسمت اول بسیار حساس بودند. این قسمت باید برای یک انسان ساده باشد. شاید این نوع قدرت استنتاج قدرت انسان باشد؟
Salat افزود که:
دلیل حساسیت Tacuumi و Mikami به سختی قسمت اول وکیل ACE این بود که در آن زمان هیچ بازی مشابهی در جهان وجود نداشت. پذیرش این بازی برای طیف گسترده ای از بازیکنان دشوار بود ، اما در عین حال ، نباید به راحتی توهین آمیز به نظر می رسید. آنها به دنبال یک درجه دشوار بودند تا هنگام یافتن راه حل ، احساس رضایت به شما بدهند.