به نظر می رسد مایکروسافت برای دریافت فناوری جدید Muse AI برای بازی های ویدیویی آماده است. وی در مصاحبه اخیر با مدیرعامل مایکروسافت ساتیا نادلا ، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد با مجموعه ای از بازی ها ، سیستم اطلاعاتی مصنوعی جدید خود را آموزش دهد.

نادلا به پادکست Dwarkesh Patel توضیح داد که هدف از این آموزش توسعه سیستمی است که می تواند بازی ها را به طور مستقل تجربه کند.
گفت نادلا
هنگامی که فیل اسپنسر برای اولین بار این فناوری را به من نشان داد ، او یک کنترلر Xbox داشت و مدل اساساً ورودی را دریافت کرده و خروج مناسب برای او را تولید می کند. و نتیجه مطابق با آنچه در بازی اتفاق افتاد بود.
وی افزود: این لحظه نقطه عطف بزرگی برای او بود:
این یک لحظه باورنکردنی است. درست مثل وقتی که برای اولین بار چتگپ را می بینیم ، جملات را به پایان می رساند ، یا دال تصاویر ایجاد می کند ، یا سوراها کارهای خارق العاده ای انجام می دهند. همچنین یکی از آن لحظات است.
اگرچه نادلا جزئیات بیشتری را در مورد تأثیر این عملکرد در توسعه بازی ها و تجربه بازیکنان ذکر نکرده است ، اما مایکروسافت در معرفی موسیقی هوش مصنوعی تأکید کرد که فناوری از پتانسیل بالایی برای کمک به توسعه بازی ها ، افزایش دسترسی و حتی حفظ بازی های قدیمی برخوردار است.
هوش مصنوعی در صنعت بازی های ویدیویی همیشه موضوعی بحث برانگیز است. اخیراً کاربران Steam خواسته اند گزینه ای را برای فیلتر کردن بازی هایی که از AI ژنتیکی استفاده می کنند ، اضافه کنند. حتی رهبران اصلی مشاغل در این بحث شرکت کردند ، زیرا اشتراوس زلنیک ، مدیرعامل Take-Two ، گفت که فکر می کند چیزی به نام هوش مصنوعی واقعی وجود ندارد.