Metal Gear Solid از مخفی کاری Splinter Cell الهام گرفته است و بازسازی از همان عناصر استفاده خواهد کرد.
Splinter Cell یکی از محبوب ترین فرنچایزهای یوبی سافت است. اولین بازی از این سری که در سال 2002 منتشر شد، بر گیم پلی مخفیانه تاکید داشت و تیم سازنده در تلاش برای مدرن سازی این عناصر برای بازسازی نسخه اول هستند. به گفته کارگردان بازسازی Splinter Cell، بسیاری از این عناصر مستقیماً از متال گیر سالید الهام گرفته شده اند.
این اولین باری نیست که Metal Gear Solid به عنوان یک اثر مخفی کاری پیشگامانه معرفی می شود. این فرنچایز از IP های مختلف الهام گرفت و آن را منحصر به فرد کرد. فرانسوا کولون، کارگردان بازسازی Splinter Cell، در مصاحبه ای با GamesRadar فاش کرد که Metal Gear Solid به تیم نشان داده است که چگونه مکانیک های مخفی کاری ایجاد کنند. این بازی دارای قوانینی بود که نقش مهمی در ایجاد این تجربه داشت.
کارگردان توضیح داد که هر عنصری که در تجربه وجود نداشته باشد آن را خسته کننده یا مضحک می کند. با این حال، Metal Gear Solid همه چیز را به خوبی اجرا کرد و آن را به یک کار متعادل تبدیل کرد که به خوبی کار کرد.
Splinter Cell مستقیماً از عناصر چند دهه پیش قرض گرفته است. از آنجایی که این فرنچایز قبلاً از متال گیر سالید الهام گرفته شده بود، طرفداران می توانند انتظار داشته باشند که الهاماتی در بازسازی پیدا کنند. گفته می شود که یوبی سافت در حال برنامه ریزی برای ارائه یک نسخه بازسازی شده است که به نسخه اصلی وفادار باشد و در عین حال تغییراتی در داستان ایجاد کند.
علاوه بر این، بازسازی مذکور از بازتابهای ردیابی پرتو برای گیمپلی مخفیانه استفاده میکند. گزارش های قبلی نیز حاکی از آن بود که مراحل ساخت این بازی رو به اتمام است. Ubisoft Toronto، توسعهدهنده بازسازی Splinter Cell، در حال حاضر به عنوان یک استودیوی پشتیبان در بازی Prince of Persia: Sands of Time Remake که قرار است در سال 2026 منتشر شود، شرکت میکند.