یک گزارش جدید در صنعت بازی نشان می دهد که پلی استیشن به طور قابل توجهی توسعه یافته است ، در حالی که بازی در سیستم عامل های رایانه شخصی و Xbox تقریباً ثابت است.

بازار رایانه شخصی چندین دهه بر صنعت بازی مسلط شده است و از نظر تعداد بازی های فروخته شده نزدیک به یک میلیارد بازیکن رسیده است. با این حال ، یک گزارش جدید نشان می دهد که پلی استیشن در سالهای اخیر رشد قابل توجهی را به ثبت رسانده است. طبق گزارش بازی PC & Console Gaming 2025 ، در حالی که PlayStation توسعه یافته است ، سیستم عامل های PC و Xbox نمی توانند روند نزولی را ذخیره و تحکیم کنند. علاوه بر این ، PlayStation نسبت به بازی های قدیمی ، نرخ بازی بالاتری برای عناوین جدید دارد.
سونی عملکردی درخشان نشان داده است زیرا گزارش جدید “تنها نقطه روشن” در صنعت بازی های ویدیویی نامیده می شود. پلی استیشن توانسته است تعداد بازی های انجام شده بر روی پلت فرم جهانی خود را افزایش دهد. رشد در کشورهایی مانند کره جنوبی (2 ٪) ، فرانسه (2 ٪) و انگلیس (2 ٪) از سایر نقاط جهان بیشتر است.
بازارهای Xbox و Steam در سراسر جهان کاهش یافته است ، به خصوص در ژاپن و کره جنوبی که بالاترین افت در این دو سیستم عامل را تجربه کرده است. علاوه بر این ، پلی استیشن بیشترین ثبات را در تعامل بازیکنان با تمام عناوین خود در دوره 1 تا 2 نشان داده است. اگرچه Steam و Xbox افت قابل توجهی در تعداد بازی های انجام شده توسط هر بازیکن در محدوده 1 تا 2 بازی تجربه کردند. پیش بینی می شود بازار کنسول از سال 1 به 2 5 ٪ صنعت بازی را افزایش دهد ، در حالی که بخش رایانه شخصی فقط در مدت مشابه 4.9 ٪ افزایش می یابد.
به همین ترتیب ، این گزارش نشان داده است که 5 ٪ از بازی های رایانه ای از پرداخت های درون برنامه ای ناشی می شوند و کاربران Steam بیشتر از کاربران کنسول غیر رقابتی و PVE PLAY بازی می کنند.