به تازگی، پس از انتشار Pikmin 4 در نینتندو سوییچ، خالق فرنچایز Shigeru Miyamoto فروش کم عناوین سری Pikmin را توجیه کرد.
میاموتو، خالق برخی از تحسینشدهترین فرنچایزهای تاریخ بازیهای ویدیویی، از جمله Mario و The Legend of Zelda، فروش ضعیف فرنچایز Pikmin را به «بیش از حد سخت بودن برای مخاطبان نینتندو» نسبت میدهد. در مقایسه با دیگر فرنچایزهای محبوب نینتندو مانند ماریو، Pikmin هرگز به فروش مورد انتظار دست پیدا نکرد.
میاموتو فکر میکند دلیل اصلی این سطح دشواری این است که شخصیتهای Pikmin به راحتی میمیرند. با این حال، او از تصمیم تیم مبنی بر گنجاندن این مکانیک در بازی های پیکمین دفاع می کند و معتقد است که “ارتباط با مرگ و میر کلید پیام پیکمین است”. او همچنین اضافه می کند که کنترل در بازی های قبلی بسیار پیچیده بود. چیزی که او امیدوار بود در دنباله مورد انتظار فرنچایز به درستی در بازی اعمال شود.
میاموتو در طی مصاحبه ای با رسانه VGC و قبل از انتشار Pikmin 4 در رابطه با فروش عناوین فرنچایز Pikmin گفت:
تا به امروز، سه بازی در این سری وجود داشته است، از Pikmin تا Pikmin 3. من شخصاً همیشه فکر می کردم که چرا این بازی ها با وجود اینکه بسیار سرگرم کننده بودند، فروش بیشتری نداشتند. چرا مردم فکر می کنند بازی های این فرنچایز اینقدر سخت هستند؟ من متوجه می شوم که وقتی مرگ یک عامل باشد، بازی برای مردم دشوارتر به نظر می رسد. اما من فکر می کنم نقطه قوت این فرنچایز در مرگ و میر آن است. اگر چیزی برگشت ناپذیر است، باید راهی برای جلوگیری از اتفاقات ناخواسته پیدا کنید.
وقتی صحبت از جذب مخاطبان جدید برای Pikmin 4 می شود، میاموتو اصرار داشت که نسخه جدید این فرنچایز همچنان برای مخاطبان قدیمی آشنا باشد تا آنها احساس بیگانگی نکنند. او هدف توسعه دهندگان از ایجاد Pikmin 4 را اینگونه توصیف کرد:
بازی اول چالش عمیقتری داشت، در حالی که بازی دوم از نظر محتوا گستردهتر بود، و با Pikmin 3 به چیزی نزدیکتر به بازی اول برگشتیم. اما پس از فکر کردن به آن، متوجه شدم که میتوانیم هر دو را انجام دهیم.
یوجی کوندو، کارگردان Pikmin 4 با میاموتو موافق است و میگوید که تیم توسعه، کنترل بهتر دوربین، هوش مصنوعی و سایر کنترلها را برای بازیکنان جدید در اولویت قرار داده است. در جای دیگر، او میگوید که سازندگان میخواستند همه چیز را مطابق با روح بازیهای قبلی حفظ کنند و بهترین عناصر را از سه عنوان قبلی این فرنچایز برای توسعه Pikmin 4 بگیرند.
جدیدترین نسخه از فرنچایز Pikmin اکنون برای کاربران نینتندو سوییچ در دسترس است و با امتیاز متاکریتیک 88، یکی از بهترین عناوین انحصاری نینتندو سوییچ امسال لقب گرفته است.