تادئوس ساسر، کارگردان Marvel Rivals معتقد است که بازی علمی تخیلی Concord پلی استیشن شکست خورد زیرا چیزی با ارزش به بازیکنان ارائه نداد. نیاورد
بازی Marvel's Rivals این هفته برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S منتشر شد. پس از یک شروع خوب در پلتفرم استیم، این شوتر رایگان در اولین آخر هفته انتشار خود به بیش از 10 میلیون بازیکن رسید. با وجود امید و اطمینان سونی، کنکورد نتوانست به چنین موفقیتی دست یابد. پس از یک راه اندازی وحشتناک در ماه آگوست، Concord آفلاین شد و تنها دو هفته بر روی پلتفرم های PS5 و PC دوام آورد.
ساسر در مصاحبه ای با پادکست VideoGamer قبل از انتشار Marvel Rivals اشاره کرد که عنوان Concord هیچ چیز اصلی را برای مخاطبان به ارمغان نمی آورد. هیچ چیز این اثر را از سایر شوترهای موجود در بازار متمایز نمی کرد. کارگردان Marvel Rivals گفت:
تغییر هزینه دارد. من در حال حاضر روی Overwatch تمرکز می کنم و 15 پوسته برای Pharah خریداری کرده ام. در چنین شرایطی من هیچ جا نمی روم. به عنوان یک سازنده بازی، بزرگترین نگرانی شما واکنش مخاطب است. حقیقت این است که هیچ کس نمی تواند به درستی پیش بینی کند صنعت بازی و گیمرها چه واکنشی نشان خواهند داد. عناوین بیشماری وجود دارد که مردم فکر میکنند موفق میشوند اما در نهایت شکست میخورند. در این میان، کارهایی هستند که حتی اگر مردم روی شکست خود شرط بندی کنند، موفق می شوند. بنابراین من فکر می کنم که پیش بینی آینده سهام غیرممکن است و ما همیشه نگران نتیجه هستیم.
دلیل موفقیت بازی Marvel Rivals چیست؟
Sasser معتقد است که Marvel Rivals به دلیل توانایی تجربه بازی به عنوان شخصیت های محبوب و شناخته شده برتری نسبتا زیادی نسبت به سایر بازی ها دارد. او فکر می کند امکان انتخاب دکتر استرنج و دیگر قهرمانان مارول بسیار هیجان انگیز و سرگرم کننده است که نمی توان از آن گذشت. پس از شنیدن طرح اولیه بازی، حاضر به ساخت آن شد. وی در ادامه افزود:
ذهن من بلافاصله به سمت احتمالات جذاب و هیجان انگیز داستان رفت. این چیزی است که فکر می کنم مردم را به بازی ما جذب می کند اگر ما کارمان را به خوبی انجام دهیم، بازیکنان از بازی کردن عنوان ما لذت می برند و از تجربه لذت می برند.
اعداد و آمار دروغ نمی گویند. در زمان نوشتن، بیش از 197000 بازیکن به طور همزمان از Marvel Rivals لذت می برند.