ساخت یک بازی مطمئناً بیش از گذشته زمان می برد و اکنون یکی از توسعه دهندگان سابق Naughty Dog توضیح می دهد که چرا برخی از استودیوها پروژه های خود را سال ها قبل از انتشار رسمی اعلام می کنند.
دل واکر که در استودیوهای بزرگی مانند Naughty Dog و Rocksteady کار کرده است، در توییتی نوشت که بازی هایی مانند Wonder Woman و Wolverine خیلی زود معرفی شده اند و دلیل آن را توضیح داد.
1. تامین مالی. گاهی اوقات تیزرهایی برای جلب اعتماد سرمایه گذاران و ناشران منتشر می شود. اگر تیزر در یوتیوب بازدید و نظرات مثبت زیادی داشته باشد، مدیران برای سرمایه گذاری در پروژه اعتماد بیشتری خواهند داشت و بودجه درخواستی تامین می شود.
2. جذب استعداد. برای جذب بهترین متخصصان به استودیوی خود، باید به مهارت های آنها احترام بگذارید. یک منبع الهام می تواند هنرمندان، طراحان و برنامه نویسان را متقاعد کند که یک بازی خوب را به یک بازی عالی تبدیل کنند.
3. برخورد با افشای اطلاعات. توصیف لحن بازی با یک تیزر رسمی 12 ثانیه ای بسیار موثرتر است. این رویکرد مدیریت بهتر انتظارات عمومی را امکان پذیر می کند و از سوی دیگر مانع از مشاهده واکنش های منفی توسعه دهنده به اطلاعات افشا شده می شود.
4. انتظارات را کنترل کنید. اگر یک استودیو در حال ساخت یک بازی جدید است، میخواهد مطمئن شود که مردم تصور بدی از بازی نخواهند داشت. بسیار ناامید کننده بودن
5. تحکیم موقعیت بازار. معرفی بازی های بزرگ کمیک بوک در تصمیم گیری استودیوهای دیگر موثر خواهد بود. به این ترتیب تیم های دیگر قصد دارند محصول مشابه خود را در فرصتی دیگر عرضه کنند.
البته اهداف دیگری از جمله هیاهوی هواداران و داشتن شانس بیشتر برای دریافت جوایز دنبال می شود. چرخه توسعه بازی های ویدیویی مانند فیلم ها نیست و گاهی اوقات باید زودتر اقدام کرد.
استراتژی های ذکر شده ممکن است کامل نباشند، اما دریچه ای به شرایط پیچیده صنعت بازی می دهند.