Clear Oscur: Expedition 33 توسعه دهنده بازی گفت که هیچ کارت کوچکی برای کمک به بازی بازیکنان برای حفظ احساس اکتشاف در دنیای بازی وجود ندارد.

François Morris ، به عنوان کارگردان و توسعه دهنده Sandfall Interactive Studios ، در کنفرانس توسعه دهندگان بازی در مورد انتقاد خاص از مشکلات راهنمایی گفت:
در مراحل ، ما کارت های کوچکی نخواهیم داشت ، زیرا در صورت کارت کوچک ، می توانید به آن وابسته باشید. و ما می خواهیم بازیکنان در سراسر جهان خودشان بازی را کشف کنند. آنها هیچ برنامه ای ندارند ، بنابراین بله ، گاهی اوقات یافتن راه آنها دشوار است.
ما قطب نما را به نقشه جهانی بازی که در نسخه ی نمایشی نبود ، اضافه کرده ایم ، بنابراین می توانید به راحتی شمال را پیدا کنید و جهت خود را آسان تر کنید. همچنین یک کارت کلی از همه در بازی وجود خواهد داشت.

از زمان معرفی بازی ، برخی از ویژگی های آن ، از جمله ایده هایی برای عناوینی مانند Final Fantasy و Persona و سیستم نبرد ، توجه بسیاری را به خود جلب کرده است. اما شاید الهام بخش FromSoftware مانند Dark Souls و Sekiro: Shadows Die Twice دو بار خاص ترین ویژگی بازی باشد. شباهت های آشکاری در سیستم کمپین بازی و سیستم توسعه شخصیت برای بازیکنان پنیر وجود دارد. علاوه بر این ، اگرچه این بازی دارای یک داستان خطی است ، اما بازیکنان احساسات مشابهی را تجربه می کنند ، از جمله گم شدن در یک محیط دشوار و خطرناک.
فرانسوا موریس گفت که بین مراحل نسبتاً خطی و جانبی تعادل برقرار خواهد شد. این سبک طراحی برای گفتن یک داستان متمرکز انتخاب شد. موریس گفت:
طراحی بازی شباهت هایی با پنیر دارد.
مراحل از نظر ساختاری خطی است ، اما این مسیرها تجربه ای بسیار جمع و جور و هیجان انگیز را با دشمنان سخت ، مبارزات و محیط های دشوار و پر از جزئیات و پیچیدگی ارائه می دهند.
اما ما هنوز در این طرح با پنیر تماس نگرفته ایم.
به گفته فرانسوا موریس ، تأثیر کار روح در این بازی عمدی بود. علاوه بر این ، به گفته وی ، Gium Brush ، که کارگردانی بازی را انجام می دهد ، نه تنها طرفدار FormSoftware بلکه یک Speedrunner (افرادی که سعی می کنند برای مدتی یک بازی را تمام کنند) در Sekiro است. موریس اضافه کرد:
امیدوارم که (ما می توانیم) از این جامعه و بازیکنانی که بازی را انجام می دهند ، نظرات خوبی دریافت کنیم.
من نمی توانم صبر کنم تا ببینم برخی از بازیکنان بازی را بدون آسیب به پایان می رسانند ، زیرا از نظر فنی می توان آن را انجام داد.

به نظر می رسد که نبردهای بازی بسیار شبیه به RPG های موجود است ، اما با عناصر اکشن خاصی همراه است که به بازیکنان امکان دفاع یا گول زدن حملات دشمن را می دهد. علاوه بر این ، به دلیل علاقه برس به جادوگری ، به نظر می رسد الهام بخش این سبک بازی ها است. با وجود همه این تأثیرات ، این بازی دارای لحن ویژه فرانسوی است که در طراحی لباس و مکالمات آشکار است. شاید دلیل تیم فرانسوی در مونتپلی باشد. اگرچه گیم پلی به وضوح از ژاپن الهام گرفته است ، اما به نظر می رسد که تیم توسعه نمی خواست جلوه های بصری بازی مانگا یا انیمه باشد و سعی در ایجاد یک سبک منحصر به فرد دارد.
François Morris در مورد سبک خاص طراحی بازی گفت:
از آنجا که تیم توسعه به دنبال چیزی منحصر به فرد تر بود ، طبیعی بود که به هنرها و سبک هایی که بهترین و آشناترین آنها برای آنها بود ، مانند Belle Epoque و Art Deco مراجعه کنیم. این الهام بخش هنر و فرهنگ فرانسه برای استودیو آموزش ویژه ای نبود و این فقط یک انتخاب طبیعی بود که از فرهنگ و هنر فرانسه ناشی می شد و ما از این تأثیرات فرهنگی خوشحال و افتخار می کنیم.
بر خلاف برخی از بازی های JRPG که 2 تا 4 ساعت طول می کشد ، Clear Machre: Expedition 33 از نظر مقیاس کوچکتر است و لازم به ذکر است که این بازی توسط 4 نفر انجام شده است. موریس در این رابطه گفت:
فن آوری های جدید به تیم های کوچک اجازه می دهد تا بازی های بزرگ سه بعدی AA را بسازند ، در حالی که پنج یا ده سال پیش ، واقعاً در دسترس نبود. بازی هایی مانند Hellblade و Plague Tale مواردی هستند که می توان به آنها اشاره کرد. از آنجا که این بازی های AAA توسط تیم های کوچک با گرافیک واقع گرایانه ایجاد شده اند. اما غیر از این ، بیشتر استودیوهای مستقل قبلاً مجبور بودند از گرافیک های سبک یا 2D استفاده کنند. اما اکنون ، به لطف ابزارهای جدید ، می توان یک بازی مانند آن را انجام داد.
او همچنین گفت که با Xbox و Microsoft کار کنید:
اگرچه این بازی به Pass Game Xbox می رسد و برای اولین بار در طول Vitrine از شریک Xbox ارائه شد ، اما این تنها فرصت خوبی برای به دست آوردن بازیکنان جدید است و این یک بازی مالک نیست. مهمترین چیز برای ما این است که بیشتر افرادی که می خواهند بازی کنند یا می خواهند بدانند این فرصت را دارند.
CLEAR MINCURE: Expedition 33 در تاریخ 5 آوریل برای سری Xbox X / S ، PC و PlayStation 2 منتشر می شود. پیش نمایش این کار را می توانید در این آدرس مشاهده کنید.