The Legend of Zelda: Echoes of Wisdom بسیاری از عناصر کلاسیک و محبوب سری Zelda را می گیرد و در عین حال ایده های جدیدی را معرفی می کند. جالب اینجاست که در یکی از ایده های اولیه بازی، نینتندو تصمیم گرفت کاری انجام دهد که می تواند نقطه عطفی برای این سری باشد.
همانطور که احتمالا می دانید، لینک به اتفاقات بازی Legend of Zelda با صداهای خودش واکنش نشان می دهد. اگرچه می دانیم که او در طول بازی با افراد مختلفی صحبت می کند، اما هرگز هیچ دیالوگی صحبت نمی کند و حتی جعبه های گفتگوی سنتی برای مکالمات او نمایش داده نمی شوند. پس از دههها سکوت، نینتندو تقریباً تصمیم گرفت به لینک اجازه دهد در Zelda: Echoes of Wisdom صحبت کند.
در مصاحبه ای با مجله Famitsu درباره توسعه بازی، ایجی آئونوما و ساتوشی ترادا فاش کردند که در ابتدا قصد داشتند گفت و گوی لینک صحبت کنند، اما به سرعت با مشکل مواجه شدند.
آوناما گفت:
ما در ابتدا تصمیم گرفتیم که لینک کمی صحبت کند، اما این ایده منطقی نبود. ما مدام فکر می کردیم که او هرگز این حرف را نخواهد زد. لینک چه خواهد گفت؟ هیچ کس جوابی برای این سوال نداشت. و البته ما نمی دانستیم زیرا او هرگز صحبت نمی کرد. به همین دلیل به شرایطی نیاز داشتیم که او نتواند صحبت کند که منجر به شکل گیری بخشی از داستان بازی شد.
ساتوشی ترادا افزود:
هرچه سعی کردیم بگوییم اشتباه به نظر می رسید.
این بدان معناست که در مرحله ای از مراحل توسعه بازی، اولین کلمات رسمی لینک ایجاد شد اما هرگز استفاده نشد.