فیل اسپنسر گفت:
اکتیویژن بلیزارد چندی پیش اعلام کرد که تعداد کاربران فعال ماهانه آن در سه ماهه منتهی به ژوئن 2022 بالغ بر 361 میلیون نفر بوده است. بر اساس این آمار ۲۴۰ میلیون کاربر متعلق به کینگ، سازنده بازی Candy Crash، حدود ۲۷ میلیون کاربر متعلق به بلیزارد، سازنده بازی World of Warcraft و ۹۴ میلیون کاربر متعلق به Activision، ناشر بازی Call of Duty هستند. سلسله.
در ذهن من، بازی کنسولی را با بازی در تلویزیون یکی میدانم. اما قطعاً مردم در صفحههای نمایش بیشتری بازی میکنند، و من فکر میکنم برای ما بهعنوان صاحب پلتفرم، اگر این را در استراتژی خود قرار ندهیم، برخلاف خواستههای مشتریانمان پیش میرویم.
در مصاحبه ای مفصل با بلومبرگ، مدیر ایکس باکس گفت که خوشبین است که قرارداد با اکتیویژن بلیزارد تایید شود. وی همچنین در این گفت و گو گفت که تعداد بازی های انحصاری در آینده کاهش خواهد یافت و در عین حال انتظار دارد کمبود سکه ادامه داشته باشد.
یک چیز در مورد فضای بازی های ویدیویی این است که اگر برای مدت طولانی در آن بوده باشید، سازندگان و در نتیجه تیم های بیشتری را می شناسید که ممکن است برای کاری که ما می خواهیم انجام دهیم مناسب باشند.
به گفته فیل اسپنسر، رئیس بخش Xbox، جاه طلبی های مایکروسافت در بازارهای موبایل و رایانه شخصی یکی از دلایل خرید Activision Blizzard بوده است.
اسپنسر در بخشی دیگر از این مصاحبه در خصوص اینکه آیا کنسول های بازی تا 10 سال آینده وجود خواهند داشت یا خیر، گفت:
بحث اکتیویژن بلیزارد را در رابطه با قابلیت های این شرکت در بازار موبایل و رایانه شخصی آغاز کردیم. این دو مورد علاقه ما را برای خرید آنها بسیار افزایش داده است.
می دانیم که بازار موبایل در حال حاضر بزرگترین پلتفرم بازی است و حدود یک و نیم میلیارد نفر از تلفن همراه برای تجربه بازی های مختلف استفاده می کنند. متأسفانه، من فکر می کنم که ما در حال از دست دادن پتانسیل بازار تلفن همراه در مایکروسافت هستیم. در واقع، ما توانایی خلاقیت چندانی برای ایجاد موفقیت آمیز بازی های موبایل نداریم.
فیل اسپنسر در مصاحبه ای مفصل با بلومبرگ، در پاسخ به این سوال که معامله 68.7 میلیارد دلاری با اکتیویژن بلیزارد چگونه به دست آمد، گفت: مایکروسافت به دنبال افزایش ظرفیت خلاقانه خود در پلتفرم ها است نه کنسول ها و به خصوص در موبایل، انگیزه های زیادی دارد.