این تنها مختص سونی نیست. کنفرانس اخیر Nintendo Direct 5.8 میلیون نفر را گرد هم آورد. در همین حال، ویترین ایکس باکس تنها در 10 روز 3.9 میلیون بازدید به دست آورد.
آمار نشان می دهد که تصمیم سونی برای حذف E3 و پخش زنده رویدادهای آن برای آنها سود بیشتری داشته است.
طبق آمار، State Of Play اخیر سونی که شامل Final Fantasy 16، Street Fighter 6 و Resident Evil 4 بود، بیشترین بازدید را در بین تمام رویدادهای E3 داشت. وضعیت اخیر سونی تاکنون 2.52 میلیون بار دیده شده است و این تعداد همچنان در حال افزایش است. توجه داشته باشید که این عدد برای E3 2016 برابر با 2.51 میلیون بازدید بود. رویدادهای Showcase سونی در سال 2020 و 2021 به ترتیب 4.9 میلیون و 3.9 میلیون بازدید را ثبت کردند.
از این ارقام می توان نکات قابل توجهی را استنباط کرد. به عنوان مثال، کانال پلی استیشن یوتیوب طی پنج سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. از سوی دیگر رویدادهای E3 در کانال های مختلف پخش می شوند. این ممکن است در خروج سونی از E3 نقش داشته باشد. از سوی دیگر، کنفرانس های E3 گران هستند، در حالی که State of Play از قبل ضبط شده و بسیار ارزان تر است.
به نظر می رسد که سیستم بازاریابی مستقیم سونی و حذف افراد و تشریفات شخص ثالث از معادله، منافع مالی زیادی برای غول ژاپنی به همراه داشته است. شاید مخاطبان برای روزهای حضور سونی در E3 حسرت بخورند، اما آمار نشان می دهد که این تصمیم افراد بیشتری را به خود جذب کرده است.
تحریریه ICTNN شبکه خبری