نیل دراکمن که آثار درخشانی مانند The Last of Us و Uncharted را در کارنامه کاری خود ساخته است، معتقد است که عناوینی مانند BloodBorne و Dark Souls تمرکز زیادی روی عناصر داستانی ندارند.
Bloodborne یکی از محبوب ترین عناوین انحصاری پلی استیشن است و تقاضا برای عرضه این عنوان با پچ 60 فریم بر ثانیه برای PS5 و PC باورنکردنی است. با این حال، سونی به طور مداوم درخواست Bloodborne را نادیده میگیرد و برخی از طرفداران را مجبور میکند تا به تنهایی برای توسعه یک پورت غیررسمی رایانه شخصی این عنوان کار کنند.
فراتر از حواشی پیرامون تصمیمات سونی، این محبوبیت بدون شک نتیجه کیفیت Bloodborne به عنوان یک بازی جوی و چالش برانگیز است. با این حال، سازنده سری The Last of Us معتقد است که چنین بازی هایی با وجود زحمات فراوانی که سازندگان برای داستان های خود کشیده اند، از نظر داستانی نمی درخشند.
نیل دراکمن در یک مصاحبه قدیمی که اخیراً به دلیل تمرکز عموم بازیها بر Bloodborne دوباره ظاهر شد، در مورد این عنوان اظهار نظر میکند:
Bloodborne عنوان مورد علاقه من از FromSoftware است، شاید به این دلیل که با عناوینی که ما می سازیم بسیار متفاوت است. برای من، این سبک بازی خیلی حول محور داستان نمی چرخد و بیشتر بر حس دنیای آنها و همچنین چالش های ثابت و متنوع ارائه شده تمرکز دارد.
از دید بسیاری از طرفداران این نظر در مورد بازی های FromSoftware چندان منطقی و قابل درک نیست. عناوینی مانند Bloodborne تاریخچه غنی دارند، به ویژه برای کسانی که در درک آنها مشکل دارند. در این نوع بازی ها، داستان با کات سین یا دیالوگ های ساده روایت نمی شود، بلکه بازیکن باید سعی کند آنها را کامل کند، بفهمد و مانند قطعات پازل آن ها را تحلیل کند. بنابراین این روش روایت برای کسی که تلاش خاصی برای کشف عناصر داستان نکرده است، می تواند سطحی به نظر برسد.