Masahiro Sakurai ، خالق سری Super Smash Bros و Kirby ، در مورد وضعیت فعلی توسعه بازی های بزرگ بازی صحبت کرد و آن را به عنوان یک فرایند مصرف زمان توصیف کرد.

آقای ساکورا در اظهارات اخیر خود ، هوش مصنوعی تولیدی را به عنوان راه حلی برای افزایش بهره وری روند توسعه ، با اشاره به پیچیدگی روزافزون بازی های مدرن ذکر کرد.
وی در پاسخ به سوالی در مورد آینده صنعت بازی ، گفت:
آینده این صنعت کاملاً مشخص نیست. با گسترش ابعاد و مقیاس بازی ها ، زمان و تلاش های لازم برای تولید آنها به سطح ناپایدار رسیده است. من این تصور را دارم که این روند امکان پذیر نیست. در حال حاضر ، تنها راه حل برای ذهن من استفاده از هوش مصنوعی است.
ساکورا می گوید که استودیوهای بازی به زودی باید در مدل های توسعه خود تجدید نظر کنند تا بتوانند از دیدگاه در حال تغییر صنعت زنده بمانند.
اکنون به استادیوم رسیده ایم که باید اساساً چارچوب توسعه را تغییر دهیم. به عنوان مثال ، افزایش بهره وری به لطف استفاده از هوش مصنوعی تولیدی. ما می توانیم وارد سنی شویم که فقط شرکت هایی که می توانند با این تغییرات سازگار باشند ، می توانند به کار خود ادامه دهند.
با اشاره به تکامل ماهیت تیم های توسعه ، این مشکل اساسی در صنعت بازی را حل کرده است: کاهش تعداد مدیران قادر به مدیریت پروژه های بزرگ در مقیاس.
در گذشته ، شخص در بخش طراحی ممکن است به عنوان یک برنامه ریز تجربه داشته باشد ، اما اکنون همه چیز بسیار تخصصی است.
کسب مهارت های مختلف بسیار دشوار است. این تخصص در حال رشد ، امکان توسعه مهارتهای عمومی را که زمانی در بین بازیکنان رایج بود ، به طور جدی محدود کرده است.
ساکورا همچنین به موضوع بازی های مستقل پرداخت و ظرفیت های خلاقانه خود را تأیید کرد و همچنین به چالش های موجود اشاره کرد.
در حال حاضر ، بیش از 10،000 بازی هر سال منتشر می شود که برجسته کردن یک بازی واحد در این بازار بسیار دشوار است. اگرچه بازی های مستقل آزادی و انعطاف پذیری خلاق را ارائه می دهند ، اما این ویژگی ها برای موفقیت تنها نیستند. برای موفقیت در بازار ، تلاش های زیاد ، شانس ، کیفیت بالا و تمایز نیز ضروری است.
با این حال ، ساکورا هنوز امیدوار است که استعدادهای جدید در این مسیر ظاهر شوند ، حتی اگر مسیر آنها کاملاً متفاوت از مسیر آن باشد.
با مقایسه این وضعیت با مسیر حرفه ای هایائو میازاکی ، میزبان افسانه ای ژاپنی ، گفت:
آقای میازاکی کاری را انجام می دهد که فقط می تواند انجام دهد. مسیر آن چیزی نیست که دیگران بتوانند به راحتی از آن پیروی یا تقلید کنند. در مقابل ، آنچه مهم است این است که رقابت با ایجاد مسیرهای کاملاً متفاوت شکل می گیرد. من فکر می کنم این در طراحی بازی صادق است.
اظهارات ساکورا شامل دو حق رای مهم تحت نام وی است که موفقیتهای تجاری قابل توجهی داشته است. سریال Kirby از 5 میلیون نسخه در سراسر جهان فراتر می رفت که بخشی از آن به کربی و زمین فراموش شده باز می گردد ، که به تنهایی حدود 2 میلیون نسخه فروخته شده است. از طرف دیگر ، سری Super Smash Bros همیشه محبوبیت خود را حفظ کرده و به 5 میلیون نسخه رسیده است.