کریتوس از سری God of War یکی از شخصیت هایی است که در آن شاهد دو چهره کاملا متفاوت بوده ایم و تغییرات زیادی در شخصیت او ایجاد شده است. اما سازنده سریال از این تغییرات راضی نیست.
God of War Ragnarok دنبالهای بر راهاندازی مجدد این فرنچایز در سال 2018 است، اما اولین نسخه این سری برای PS2 توسط دیوید جاف ساخته شد. جفی اخیراً در ویدئویی به این موضوع اشاره کرد که از طرفداران ریبوت 2018 بوده و آن را دوست دارد، اما از شخصیتی که کریتوس در راگناروک تبدیل شده بود، لذت نمی برد.
جفی نه تنها فکر میکند که بازیهای این مجموعه «در مسیر اشتباهی» رفتهاند، بلکه احساس میکند که سانتا مونیکا آنقدر کریتوس را تغییر داده است که او بیش از آنچه باید باشد، به یک شخصیت تبدیل شده است. او در ادامه به فیلم های ایندیانا جونز اشاره کرد و گفت که این سریال نیز سعی در توسعه شخصیت اصلی داشته اما از ریشه فاصله گرفته است.
مدیر محتوای اضافی Valhalla در بیانیه ای گفت که اعضای سانتا مونیکا اکنون از دوره ساخت بازی های کلاسیک ساخته شده در دوران دانشجویی خود فاصله گرفته اند و با ذهنی بالغ از زندگی شخصی و ایده خود الهام می گیرند. پسر و پدر در این سریال این یکی از آن الهامات بود. جفی در پاسخ به این جمله گفت:
من نمی خواهم این شخصیت ها “بزرگ شوند” و برایم مهم نیست که در استودیو یا در زندگی شخصیت ها چه اتفاقی می افتد. شما می توانید نگرانی های خود را با یک IP جدید یا شخصیت های جدید در داستان سری God of War برطرف کنید، این یک رویکرد عالی خواهد بود، اما شخصیت کریتوس یا ایندیانا جونز را با این تصور که شما استیون هستید تغییر ندهید. اسپیلبرگ و بزرگ شد.
جفی در ادامه به این نکته اشاره می کند که کریتوس نباید بچه دار شود و از مسیری که سانتا مونیکا می رود خوشش نمی آید.