Metal Gear Solid Delta: Snake Eater به نظر می رسد بازگشت امیدوار کننده ای برای این فرنچایز محبوب باشد و طرفداران زیادی را به خود جذب کند. اگرچه برخی از افراد ترجیح میدهند که این بازسازی تغییرات بزرگتری نسبت به نسخه اصلی داشته باشد، این پروژه به عنوان یک بازسازی وفادار MGS 3 معرفی شده است که دلیل اصلی اشتیاق بسیاری از طرفداران است. با این حال، این بدان معنا نیست که یک بازسازی دقیقاً مشابه نسخه اصلی منتشر شود.
در مصاحبه ای با مجله Play، نوریاکی اوکامورا، تهیه کننده بازی، توضیح داد که هدف کونامی با Metal Gear Solid Delta ارائه تجربه ای بود که حس اصلی را حفظ کند، اما به روشی کهنه و فرسوده شده بود.
وی در این مصاحبه تاکید کرد که هدف تیم از پروژه مذکور این است که بازی همچنان حس 20 سال پیش را به بازیکنان منتقل کند بدون اینکه آنها احساس پیری کنند.
هدف ما این است که بازی را همچنان شبیه بازیهایی کنیم که 20 سال پیش بازی کردهاید، اما بدون اینکه احساس کنیم در حال بازی کردن یک بازی قدیمی هستید، نمیخواستیم تغییرات غیرضروری ایجاد کنیم که ممکن است از تجربه اصلی بازی بکاهد. اما در عین حال، ما باید مطمئن شویم که وقتی مردم این بازی را کشف می کنند، احساس نمی کنند که این یک بازی قدیمی است تجربه کلی
Metal Gear Solid Delta از جهات مختلفی از جمله گرافیک و جلوه های بصری، سیستم کنترل جدید و دوربین جدید بهبود قابل توجهی یافته است و صداگذاری بازی با حضور اعضای اصلی تیم وکال بازسازی شده است. با این حال، هنوز مشخص نیست که این تغییرات چقدر برای کل بازیکن متفاوت خواهد بود.
این بازی برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری X/S در حال توسعه است، اما هنوز تاریخ دقیقی برای انتشار آن اعلام نشده است.