شرکت کره ای Krafton سازنده و ناشر بازی PUBG از افتتاح اولین استودیوی کانادایی خود به نام Krafton Montreal خبر داد.
این استودیو که بازی های AAA را تولید می کند، توسط Patrik Méthé هدایت خواهد شد. این شخص قبلا در یوبی سافت کار می کرد و در حال حاضر مشغول کار بر روی یک بازی بر اساس رمان فانتزی کره ای The Bird That Drinks Tears در Crofton در مونترال است.
در حال حاضر 12 نفر در استودیوی Crofton’s Montreal کار می کنند و این تیم امیدوار است که اعضای خود را در سه سال آینده به 150 نفر افزایش دهد و یک استودیوی AAA دیگر را به صحنه توسعه رقابتی مونترال اضافه کند.
Benoit Frappier (Benoit Frappier)، که به عنوان تهیه کننده در استودیوی Crofton در مونترال کار می کند، سابقه کار بر روی عناوین Watch Dogs، Far Cry و Rainbow Six در Ubisoft را دارد. مارتین پارادیس، مدیر ارشد فناوری، همچنین روی Assassin’s Creed، Gotham Knights و Prince of Persia کار کرده است.
Frédéric Duroc یکی دیگر از اعضای استودیو Crofton Montreal است که قبلاً در Ubisoft روی بازی های Prince of Persia، Peter’s Jackson King Kong و Rainbow Six کار کرده است. کیت لی، سرپرست پروژه، همچنین در انتشار کنسول PUBG شرکت داشت و قبلاً روی تریلر مفهومی و کتاب هنری The Bird That Drinks Tears کار کرده بود.
آقای Patrik Méthé، رئیس استودیو Crofton در مونترال، در مصاحبه ای با سایت Gamesindustry توضیح داد که برای اولین بار 8 ماه پیش با Crofton تماس گرفت و گفت که این شرکت به دنبال تیمی است که بتواند بازی های جدید توسعه دهد. پس از ملاقات با مدیریت Krafton در کره جنوبی، Patrick Methe اولین عضو تیم Krafton Montreal شد و کار برای جذب توسعه دهندگان با تجربه تر آغاز شد.
تجربه من در ایجاد بازی با تحقق و خلقت مرتبط است. وقتی با کرافتن صحبت کردم، گفتم که من تهیه کننده نیستم و تجربه ای در این زمینه ندارم. در همین راستا از آنها پرسیدم آیا مطمئن هستید که در این مورد با فرد مناسبی صحبت می کنید؟ در این زمینه دید باز داشتند.
مهمترین نکته برای کرافتن یافتن تیم مناسب برای آوردن این IP به بازار کنسول در یک بازی با کیفیت بالا بود. اکثر توسعه دهندگان در مونترال در بازار کنسول کار می کنند، بنابراین عالی بود. ما تیمی داریم که می تواند استعدادهای برتر زیادی را جذب کند.
استودیوهای مختلفی در شهر مونترال تاسیس شده است که از معروف ترین آنها می توان به Ubisoft Montreal، WB Games Montreal و EA Motive اشاره کرد. علاوه بر این، در دو سال گذشته استودیوهای جدیدی توسط Amazon Games، Tencent، Gearbox، Quantic Dream و غیره افتتاح شده است. به مونترال
پاتریک مته افزود:
حتی قبل از اعلام استودیو ما، ما موفق شدیم در مدت دو ماه چندین استعداد بزرگ را جذب کنیم، زیرا ماجرا به قدری هیجان انگیز است که افراد زیادی می خواهند اینجا کار کنند. علاوه بر این، این پروژه و حمایت کرافتن از ما تضمین بزرگی است.
ما در حال راه اندازی یک استودیو جدید و ایجاد یک IP جدید هستیم که در غرب شناخته شده نیست و برخی آن را بسیار هیجان انگیز می دانند. من ابتدا این آدرس IP را نمی دانستم، اما توانستم مقداری محتوا را دریافت کنم. رمان ها را خواندم و با خودم فکر کردم که این آی پی دنیای بی نظیری دارد. قبل از اینکه درگیر ساختن بازی های AAA باشم، در عناوین RPG رومیزی شرکت داشتم. داشتن فرصتی برای خلق یک دنیای فانتزی کاملاً جدید و زنده کردن آن رویایی بود که نمی توانستم به آن نه بگویم.
پرنده ای که اشک می نوشد مجموعه ای از رمان های منتشر شده در سال 2003 است. این مجموعه داستان کشور کیبورن را روایت می کند. جایی که تشابهاتی با شکاف شرق و غرب در دنیای امروز وجود دارد. داستان حول محور چهار نژاد می چرخد، از جمله انسان ها، لکورن، دوکیبی ها و شکارچی ناگاس، که با افزایش حوادث، سرنوشت آنها پیچیده تر می شود.