با اعلام رسمی یوبی سافت، عنوان Assassin’s Creed Mirage نه تنها مکانیک های جدید گیم پلی را دریافت می کند، بلکه موارد قدیمی را نیز بهبود می بخشد.
همانطور که سازندگان قبلا گفته بودند، این بازی ترکیبی از نسخه های اولیه و عناصر نقش آفرینی نسخه های اخیر خواهد بود. اکنون، در مقالهای که در شماره این ماه مجله Play منتشر شده است، یوبیسافت میگوید گیمپلی Assassin’s Creed Mirage به لطف مکانیکهای جدید متنوعتر خواهد بود.
البته، این چیز جدیدی نیست و هر یک از نسخه های قبلی چند مکانیک جدید به مجموعه اضافه کردند، اما به نظر می رسد Mirage نیز بر روی ایجاد تعادل در موارد قدیمی متمرکز شده است. به عنوان مثال، شخصیت اصلی این بازی، باسیم، مانند قهرمانان سه نسخه آخر، دارای عقابی به نام انکیدو است که به او کمک می کند تا دشمنان خود را شناسایی کند. این بار اما وضعیت کمی متفاوت است و استفاده از انکیدو خطرناک است، زیرا احتمال هدف قرار دادن کمانداران دشمن وجود دارد.
یکی دیگر از ویژگی های بی سیم Assassin’s Focus است که شبیه به Mark and Execute mechanic از عناوین Splinter Cell است. با استفاده از این ویژگی، Basim می تواند افراد خاصی را شناسایی کرده و به سرعت آنها را بکشد. مهارتی که برای کشتن چندین دشمن به طور همزمان استفاده می شود.
ماموریت های ترور در Mirage نیز برای طرفداران سری Hitman آشنا خواهد بود. صرف نظر از پیشروی مستقیم داستان اصلی، دست بازیکن برای انتخاب روش ترور شخصیت هدف باز خواهد بود. به عنوان مثال، می توانید این کار را به صورت کاملا مخفیانه یا با صدای بلندتر انجام دهید. علاوه بر موارد ذکر شده، باسیم قادر است از سلاح ها و تله های مختلفی برای سازگاری با شرایط مختلف استفاده کند. بمب های دودی و دارت های هوایی نیز برای برهم زدن نظم نگهبان، فرار از موقعیت های خطرناک یا شکست دادن چندین دشمن به طور همزمان مفید هستند.
انتخاب بغداد قرن نهم و افزودن مکانیک های مختلف به گیم پلی نوید یک تغییر مثبت در این سری است. Assassin’s Creed Mirage در تاریخ نامشخصی در سال 2023 برای رایانه های شخصی، پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری X/S و ایکس باکس وان عرضه خواهد شد.