یکی از طراحان بازی Starfield معتقد است که اگر این بازی توسط استودیو دیگری غیر از Bethesda ساخته می شد، با استقبال بهتری از سوی طرفداران مواجه می شد. دلیل اصلی این امر انتظارات بسیار بالایی است که به دلیل بازی های افسانه ای قبلی این کمپانی یعنی عناوین سری Fallout و سری The Elder Scrolls در بین گیمرها ایجاد شده است.

اول از همه باید گفت که استارفیلد به هیچ وجه یک شکست تجاری نیست. این عنوان، اگرچه سرویس Xbox Game Pass ممکن است بر فروش مستقیم آن تأثیر گذاشته باشد، اما به اندازهای خوب فروخته شد که همچنان از طریق بهروزرسانیها و بستههای الحاقی پشتیبانی میشود. با این حال، نمی توان انکار کرد که این بازی در مقایسه با عناوین قبلی این استودیو یعنی Fallout و The Elder Scrolls نتوانست جایگاه خود را در بین گیمرها پیدا کند.
در مصاحبه ای با FRVR، بروس نسمیت، طراح ارشد سیستم Starfield در مورد بازخورد بازی و تأثیر انتظارات طرفداران صحبت کرد. او ضمن تایید اینکه سیستم تولید رویهای بازی ممکن است برای عموم مردم جذاب نباشد، معتقد است که اگر Starfield توسط استودیو دیگری غیر از Bethesda ساخته میشد، استقبال بهتری از آن میشد، زیرا طرفداران انتظارات خاصی از بازیهای نقشآفرینی آن استودیو دارند. وی در این مصاحبه گفت:
بازی خوبی است، فکر نمی کنم با دو بازی دیگر یعنی Fallout 4 یا Skyrim در یک سطح باشد، اما بازی خوبی است. اگر همین بازی توسط شرکتی غیر از بتسدا منتشر می شد، واکنش ها متفاوت بود.
به گفته او، طرفدارانی که Fallout و The Elder Scrolls را تجربه کرده بودند، “انتظارات” خاصی داشتند که بیشتر آن به دلیل محتوای غنی بود. چیزی که عناوین قبلی Bethesda به آن معروف بودند و به دلیل استفاده از نسل محیط رویه ای در Starfield، این موضوع کمتر از عناوینی مانند Skyrim و Fallout 4 به چشم می آمد. او در مورد استفاده از این فناوری برای تولید بیشتر محیط بازی گفت:
فضا ذاتا خسته کننده است. این فضا به معنای واقعی کلمه به عنوان پوچی توصیف می شود. بنابراین، به نظر من، جنبش هیجان انگیز نیست. وقتی سیارات خیلی شبیه به هم به نظر می رسند و شما هیجانی را که آنها را به حرکت در می آورد احساس نمی کنید، آن وقت است که بازی به نظر من از هم می پاشد.





































