آقای توماس گریپ، مدیر خلاق استودیو فرکشنال در مصاحبه ای اعلام کرد که استودیوی آنها قصد دارد بر روی ژانرهایی به جز ترسناک تمرکز کند.
گریپ در این باره توضیح داد:
در بازی های ترسناک، احساسات در کانون توجه قرار دارند، با این حال، ما موضوعاتی را خارج از ترس بررسی می کنیم.
در پروژه های آینده فکر می کنم کمی از جنبه های ترسناک فاصله بگیریم و بیشتر روی جنبه های احساسی دیگر تمرکز کنیم. من مطمئن هستم که این بازی ها ویژگی های بارز کارهای قبلی استودیو را خواهند داشت. گفتن یک سفر شخصی و غرق شدن در داستان چیزهایی است که یک بازی از استودیو Fractional را تعریف می کند، نه فقط ترسناک.
استودیو فراکشنال سابقه طولانی در ساخت بازی های ترسناک اول شخص حتی قبل از آمنزیا دارد. اولین موفقیت بزرگ آنها سری بازی های Penumbra بود.
در حالی که این تغییر ژانر با توجه به تاریخچه استودیو کمی شوکه کننده است، طرفداران مشتاقانه منتظر پروژه بعدی خود هستند.
بازی امسال از استودیوی فراکشنال، Amnesia: The Bunker، با دادن سلاح به بازیکن، کمی از سنتهای قدیمی این سری منحرف شده است، اما همچنان به لطف طراحی منحصر به فرد محیط، سیستم مدیریت منابع قدرتمند و هیولای ترسناک و در عین حال بسیار هوشمند، موفق میشود بین منتقدان و طرفداران محبوب شود.
قبلاً گزارش شده بود که این استودیو در حال کار بر روی یک پروژه بسیار بزرگتر با موضوعی فلسفی است، مشابه آنچه در سوما دیدیم. ظاهراً فرمان این پروژه نیز در دست آقای توماس گریپ است و باید دید این دست آشپزی جدید این مرد عاشق ژانر وحشت و تیمش چگونه خواهد شد.