پس از لغو پروژه ها و اخراج صدها توسعه دهنده Rapawn ، یکی از اعضای تیم گفت که این استودیو به پایین ترین سطح رسیده است و صنعت بازی در شرایط بحرانی است.

شرایط برای تیم سرگرمی مجدداً بسیار مناسب نیست. پس از فسخ دو پروژه و اخراج حدود 5 کارمند استودیو ، نگرانی هایی در مورد وضعیت داخلی آن از جمله روحیه کارکنان وجود داشت. این نگرانی ها پس از فسخ پلنگ سیاه و بسته شدن استودیوی توسعه دهنده آن ، Cliffhanger Studios ، به ابعاد وسیع تری در EA رسیده است.
این شرایط به حدی جدی شده است که حتی برخی از کارمندان فعلی احساسات خود را علناً ابراز کرده اند. پاتریک ورن ، طراح ارشد نبردها در استودیوهای Respawn ، از طریق انتشار در شبکه اجتماعی بلوزکی ، مختصراً از وضعیت فعلی استفاده کرد:
جو تا حد امکان کم است. من می توانم زیاد بگویم
وی در مقاله ای جداگانه اضافه کرد:
من فقط برای همه کسانی که فقط می خواهند بازی های ویدیویی سرگرم کننده ای انجام دهند متاسفم.
در طول سال 2 ، بیش از 2.5 شغل در صنعت بازی های ویدیویی در 5 شرکت مختلف از بین رفت. با توجه به اخراج هایی که هنوز به طور رسمی تصویب نشده اند ، این تعداد باید به حدود 2.5 شغل برسد.