شاون لایدن ، که از سال 1 تا 5 رئیس سرگرمی تعاملی سونی (سرگرمی تعاملی سونی) بود ، جزئیات بیشتری در مورد جدایی وی از این شرکت فاش کرد.

در کنسول های نسل هشتم ، سونی از PS4 با بلوک های تحسین شده مانند God of War ، Ghost of Tsushima و Spider-Man استقبال کرد. منتقدین از هر دو حق رای دادن موجود و IP های جدید راضی بودند. لیدن در پایان سال سونی را ترک کرد و وقتی PS5 در سال 2 منتشر شد ، استراتژی سونی به میزان قابل توجهی تغییر کرده است.
سونی افزایش زیادی در بازی های متمرکز بر خدمات داشته است

جیم رایان ، آن زمان مدیرعامل پلی استیشن در آن زمان ، و هرمان هالست ، رئیس بخش سرگرمی تعاملی سونی ، هر دو بر اهمیت بازی ها ، اشتراک ها و سایر خدمات مشابه بر اساس خدمات تأکید کردند. در مصاحبه جدید ، شاون لیدن ، که بیش از پنج سال قبل از عزیمت در سونی کار می کرد ، گفت که این استراتژی جدید نقش مهمی در تصمیم خود برای ترک شرکت داشته است:
صادقانه بگویم ، این شرکت تصمیمات استراتژیک را در محلی که می خواهد در آینده این سکو را بگیرد ، با زمان زیادی در بازی ها به عنوان یک سرویس ، عناوین جهت دار خدمات ، فرمول های مشترک ، درآمد مکرر و موارد دیگر گرفته است.
من فقط کارهایی مانند God of War ، Spider-Man ، آخرین ما ، Uncharted و Horizon انجام می دهم. می دانید ، من بینایی یا انرژی لازم را برای تلاش برای گرفتن پلی استیشن در این زمینه جدید و بازی های گرا به سمت سرویس نداشتم. بنابراین ، با توجه به همه اینها ، زمان مناسب برای استعفا در سونی پس از 5 سال خدمت بود.
همانطور که می دانیم ، این استراتژی خدمات مثمر ثمر نبوده است. کنکورد دو هفته پس از انتشار فاجعه بار خود در سایه قرار گرفت و استودیوی توسعه دهنده برای همیشه بسته شد.
بسیاری از عناوین مبتنی بر خدماتی که سالهاست در حال توسعه است نیز لغو شده است. از جمله آخرین مورد ما به صورت آنلاین و بازی چند نفره God of War. حتی Destiny 2 ، که اکنون متعلق به سونی است ، اخیراً راکد شده است.
به نظر نمی رسد که سونی امید خود را برای استراتژی های جدید خود از دست داده است ، زیرا آنها در حال حاضر چندین پروژه دیگر را بر اساس خدماتی مانند $ و Horizon Online در حال توسعه هستند.
به تازگی ، Shuhei Yoshida ، مدیر سابق گروه ارتباطات مستقل سونی و طرفین ، گفت که این شرکت استودیوها را مجبور نمی کند تا بر اساس خدمات عناوین ایجاد کند ، اما این پروژه ها متقابل بودند. در اوایل سال جاری ، سخنگوی سونی همچنین گفت که آنها می خواهند ساخت بازی ها را در یک بازیکن و چند نفره ادامه دهند.