Guerrilla Games تصاویر جدیدی از بسته الحاقی مورد انتظار Horizon Forbidden West: Burning Shores را در پست اخیر وبلاگ پلی استیشن به اشتراک گذاشت و ابرهای بسیار دقیقی را به نمایش گذاشت.
در کنار انتشار این تصاویر جدید، اندرو اشنایدر، طراح جلوههای بصری برای Horizon Forbidden West: Burning Shores، توضیح میدهد که چگونه این گسترش شامل ابرهای عظیمی است که شبیه یک محیط هستند.
آندره اشنایدر می گوید:
وقتی به یک افق فکر می کنیم، گستره های وسیعی مانند اقیانوس باز را تصور می کنیم و اینکه چگونه ابرها و خورشید فرود می آیند تا آنها را از فاصله ای غیرقابل اندازه گیری لمس کنند. بازی های جهان باز چالش های مشابهی را برای توسعه دهندگان ایجاد می کنند. چگونه تجربه را به گونه ای ارائه می کنید که بازیکن احساس کند در محیطی بی پایان است؟
سیستم ابری در این بازی مبتنی بر سیستم ابر حجمی مورد استفاده در Horizon Zero Dawn است. تیم Burning Shores ما می خواست احساسات بیشتری را منتقل کند و “حرکت، تنوع و تعریف” را به ابرهای ما اضافه کند.
ما از هنرمندانی مانند آلبرت بیرشتات، نقاش قرن نوزدهمی که بخشی از جنبش لومینیسم بود، الهام گرفتیم. این نقاشان بر تعامل بین ابرها و زمین تسلط داشتند و از نور و جزئیات برای ایجاد فضا و خلق نقاشی های منحصر به فرد استفاده می کردند.
برای بازسازی این افکت به صورت سه بعدی، باید راهی برای مدل سازی ابرها ایجاد می کردیم. در Horizon Zero Dawn، ما راههای مختلفی را برای ایجاد منظرههای ابری بررسی کردیم. وکسل ها بلوک هایی هستند که قادر به ایجاد ابرهای حجمی سه بعدی هستند. ما در واقع یک شبیهساز ابری ساختیم و با ارائه دادههای وکسل سهبعدی بلادرنگ آزمایش کردیم. اما از نظر فنی برای این کار خیلی زود بود. سخت افزار و نرم افزار در مرحله درستی از توسعه قرار نداشتند. بنابراین ما تصمیم گرفتیم ابرها را به طور کارآمد برای رندری که هنوز نتایج باکیفیت بالایی تولید میکند، مدلسازی کنیم، اما به تلاش مدلسازی بیشتر از شبیهسازی نیاز داشت. در حالی که رنگ آمیزی لایه های ثابت ابرها یک راه حل بود، استفاده از پایه های پرنده در غرب ممنوعه به معنای گسترش بیشتر آن بود.
با بهبود کیفیت رندر سیستم در Horizon Zero Dawn، ابرهای مه مانند در ارتفاعات پایین ایجاد شد. در نسخه Burning Shores، تیم توسعه از وکسل ها استفاده می کند و «پیشرفت های فنی» دیگر را پیاده سازی می کند. اشنایدر در ادامه خاطرنشان می کند:
سیستم های ابری که ما برای Horizon Zero Dawn و Horizon Forbidden West توسعه دادیم سریع بودند زیرا آنها ابرها را به عنوان اشیاء سه بعدی ذخیره نمی کردند، بلکه حاوی دستورالعمل هایی برای ایجاد ابرهای سه بعدی از اطلاعات بودند. پلی استیشن 5 می تواند مجموعه داده های بزرگتری را مدیریت کند. بنابراین پس از اتمام ساخت Horizon Forbidden West، شروع به نوشتن یک نمونه اولیه رندر ابر voxel کردیم که میتوانست استانداردهای کیفیت ما را برآورده کند و به بازیکن اجازه دهد از میان ابرهای بسیار دقیق در ارتفاع بسیار بالا پرواز کند.
این طراح جلوه های بصری در پایان به راه های جدید کاوش در Horizon Forbidden West: Burning Shores اشاره کرد:
برای ما مهم بود که تجربه بازی را در خارج از گیم پلی اصلی سرگرم کننده و لذت بخش کنیم. ابرها فقط مناظر غوطه ور نیستند، بلکه در نوع خود منظره ای قابل کاوش هستند. در میان ابرها، بازیکنان میتوانند تونلها، غارها و دیگر شگفتیهایی را که پرواز را سرگرمکننده میکنند، کشف کنند.
بهترین بخش این است که بسته به زمانی که هر یک از این ویژگی ها را امتحان کنید، تجربه متفاوت خواهد بود. با پیشرفت روز، کیفیت و جهت نور تغییر می کند. برخی از این ویژگی ها پنهان و آشکار می شوند و احساس هر سفر تغییر می کند.
بسته الحاقی Horizon Forbidden West: Burning Shores در تاریخ 19 آوریل 2023 (30 آوریل 1402) به صورت انحصاری برای پلی استیشن 5 با قیمت 20 دلار منتشر خواهد شد. در پایان می توانید تصاویر جدید منتشر شده از این بازی را مشاهده کنید.