انتظار می رود بازی های AAA فقط تا سال 2028 به صورت دیجیتالی عرضه شوند زیرا ناشران می خواهند هزینه ها را کاهش دهند و حاشیه سود را افزایش دهند.
چندی پیش بود که Remedy Entertainment رسما اعلام کرد که Alan Wake II تنها به صورت نسخه دیجیتال در اختیار گیمرها قرار خواهد گرفت و در پی این خبر، این استودیو به شدت مورد انتقاد صنعت بازی قرار گرفت، با این وجود، به نظر می رسد که موجی که توسط Remedy آغاز شده است، آغاز شده است. دیر یا زود توسط شرکت های دیگر و در حال حاضر ادامه دارد.
انتشار و بازاریابی Alan Wake II توسط Epic Games انجام می شود و همه می دانیم که این شرکت علاقه ای به انتشار بازی های فیزیکی ندارد. بنابراین جای تعجب نیست که این بازی فقط نسخه دیجیتالی دارد و اپیک گیمز پول خود را برای دیسکهای فیزیکی و بستهبندی خرج نمیکند.
از جنبه منفی این تصمیم، Alan Wake 2 با قیمت 59.99 دلار برای کنسول ها و 49.99 دلار برای PC است که کاملاً به نفع مشتری است. البته، بسیاری از شرکتها احتمالاً از هزینه 10 تا 20 دلاری کسر شده از تولید و انتشار نسخههای فیزیکی بدشان نمیآید و همچنان بازیهای AAA خود را به قیمت 70 دلار میفروشند تا بیشترین سود را ببرند.
به گفته مت پیسکاتلا، تحلیلگر گروه آمار Circana، تعداد زیادی از ناشران، توسعه دهندگان و حتی صاحبان پلتفرم ها قصد دارند بازی های خود را به صورت دیجیتالی تنها در چند سال آینده منتشر کنند. او میگوید بازیهای AAA فقط دیجیتالی احتمالاً تا سال 2028 به یک امر عادی تبدیل خواهند شد:
در حال حاضر عرضه بازی های AAA به صورت دیجیتالی آغاز شده است. در دو سال آینده، این روند شتاب می گیرد و من معتقدم که در حدود سال 2028 برای اکثر عناوین ایکس باکس و پلی استیشن عادی خواهد شد. مطمئناً، به نظر نمیرسد که نینتندو عجلهای برای انجام این کار ندارد، اما در نهایت این نینتندو است و همیشه پر از شگفتیها هستند.
مت پیسکاتل
وی همچنین خاطرنشان کرد: فروش بازی های دیجیتال در مقایسه با فروش فیزیکی بیشترین سود را برای کسب و کارها دارد. ناشران مانند Electronic Arts و Take-Two بیشتر سود خود را از فروش دیجیتال به دست میآورند و Capcom درست پشت سر آنها قرار دارد و به این هدف میرسد.
نظر شما در مورد موارد بالا چیست؟ آیا با پیش بینی ها و تحلیل های مت پیسکاتلا موافقید؟ با Gymfa به اشتراک بگذارید
منبع: TweakTown