به گفته یک تحلیلگر 2 دلار ، قیمت بازی های سوئیچ 2 و Xbox خیلی تکان دهنده نیست زیرا میانگین قیمت افرادی که در حال حاضر پرداخت می کنند بسیار بیشتر از 5 دلار است.

یک تحلیلگر بازی رایانه ای تخمین می زند که قیمت 2 دلار تعجب آور نیست ، زیرا بازیکنان مدتی بیش از 1 یا 2 دلار برای بازی پرداخت کرده اند.
تصمیم نینتندو مبنی بر شیم ماریو کارت جهانی 5 دلار اخیراً قیمت 5 دلار بوده است ، اما طولی نکشید که سایر شرکت ها به آنها بپیوندند. Xbox رسما اعلام کرده است که برخی از بازی های مالک آن با قیمت 2 دلار خواهد بود. این ممکن است شامل بازی هایی مانند Call of Duty و سایر استودیوهای Xbox Game باشد.
مت پیسکاتلا ، مدیر اجرایی بازی در Circana ، جای تعجب ندارد. وی در مصاحبه با GamesRadar گفت:
بازی های بزرگ مدتهاست که بیش از 1 دلار یا 2 دلار هزینه داشته اند. با وجود نسخه های مجموعه ، طلا ، پول و بیشتر ، میانگین قیمت که مردم واقعاً برای یک بازی جدید می پردازند بسیار بالاتر از قیمت های اساسی است. این فرایند سالها ایجاد شده است و شدیدتر شده است. بنابراین من با قیمت 4 دلار حساسیت ندارم ، زیرا مردم در حال حاضر این پول را پرداخت می کنند.

Piscatella با گفتن احتمال واکنش منفی مردم ادامه داد:
سرانجام ، اگر شخصی یک بازی واقعاً با کیفیت و جذاب را در نظر بگیرد و تمایل به تجربه آن داشته باشد ، قیمت برای او مهم نیست. این ویژگی طرفدار بازی های ویدیویی است. آنها به طور کلی نسبت به قیمت بسیار حساس نیستند و فقط عنوان مورد علاقه خود را می خواهند. این که آیا بازی با قیمت 5 دلار در طول فصل تعطیلات است یا خیر ، موضوعی است که مشخص خواهد بود. اگر چنین قیمتی توسط عموم پذیرفته شود ، سایر ناشران احتمالاً آن را برای محصولات خود در نظر می گیرند ، اگرچه همه چیز متفاوت است و اتفاقات دیگر رخ می دهد.
سرانجام ، تصمیم به خرید یک بازی کاملاً مسئول مصرف کننده است و به طور کلی اگر بازی از کیفیت کافی برخوردار باشد ، خریداران این کار را انجام می دهند. اما اگر کیفیت یا جذابیت کافی وجود نداشته باشد ، یا اگر مردم به اندازه کافی هیجان زده نشوند ، هیچ خریدی وجود نخواهد داشت. قیمت بازار شور و شوق مردم را کاهش می دهد. در مورد ماریو کارت جهان ، او نیز باید در زمان آزادی موفق شود ، اما عملکرد واقعی وی در فصل تعطیلات مشخص می شود.
Piscatla تأکید کرد که اکنون در صنعت بازی های ویدیویی ، ما دامنه قیمت بسیار متنوعی داریم. بازی های حق بیمه در حال حاضر 5 دلار ، عناوین محبوب و واضح به فروش می رسند: Expedition 33 با 2 دلار است و بسیاری از بازی ها برای مخاطبان رایگان در دسترس هستند. او همچنین گفت:
در زمانی که فقط نسخه فیزیکی بازی ها در دسترس بود ، قیمت تقریباً ثابت و محدود به 2 دلار بود. اما امروز ، بازی ها در ابعاد و مدل های مختلفی در دسترس هستند و ما فواصل قیمت بسیار بیشتری را مشاهده می کنیم. از طرف دیگر ، بازی های رایگان بیشتر از همیشه در دسترس هستند. اگرچه بسیاری از افراد روی قیمت عناوین سطح بالا تمرکز می کنند ، با یک بررسی بیشتر در بازار ، معابر زیادی پیدا می کنیم. ناشران در حال حاضر با ارائه تخفیف بسیار باهوش هستند و تقاضا را تقویت می کنند. در نتیجه ، این فرایند نه تنها یک پدیده جدید بلکه یک فرایند تکراری در صنعت است. این در نهایت شامل تمام محصولات تحت تأثیر شرایط بازار (مانند قیمت) خواهد بود.