بر اساس آمار به اشتراک گذاشته شده توسط GamesIndustry، 72 درصد از فروش بازی های کنسول دیجیتال است و تنها 28 درصد از گیمرها بازی های خود را به صورت فیزیکی خریداری کرده اند. اما در رایانه های شخصی، سهم بازار دیجیتال بسیار بیشتر است و 98 درصد از بازی های این پلتفرم در سال 2022 به صورت دیجیتالی به فروش خواهند رسید.
در مجموع، در تمامی پلتفرمها، 94.2 درصد از فروش بازیهای دیجیتال و 5.8 درصد از سهم بازار فیزیکی را شامل میشود. البته لازم به ذکر است که برخی از ناشران مانند نینتندو آمار فروش دیجیتالی بازی های خود را به اشتراک نمی گذارند. با این حال، می توان به وضوح مشاهده کرد که رسانه های دیجیتال سال به سال به رشد خود ادامه می دهند.
درآمد دیجیتال جهانی از بازی های ویدیویی در سال 2022 بالغ بر 172.8 میلیارد دلار است. در حالی که این رقم برای بازی های فیزیکی 10.7 میلیارد دلار است.
در طول دهه گذشته شاهد بوده ایم که صنعت سرگرمی توسط رسانه های دیجیتال تسخیر شده است. این شامل بازی های ویدیویی نیز می شود. سال به سال گزارش هایی دریافت می کنیم مبنی بر کاهش فروش فیزیکی بازی ها و افزایش فروش دیجیتالی آنها. این روند در سال 2022 نیز ادامه داشته است و حتی می توان گفت که تفاوت بین بازی های فیزیکی و دیجیتالی تکان دهنده بوده است.
در مجموع باید گفت که گردش مالی دیجیتال جهانی بازی های ویدیویی در سال 2022 با کاهش 4 درصدی نسبت به سال گذشته 172.8 میلیارد دلار بوده است. درآمد حاصل از بازی های فیزیکی، در مقایسه، 10.7 میلیارد دلار بود که 10.1 درصد نسبت به سال گذشته کاهش داشت.