Dino Patti ، بنیانگذار PlayDead Studios و سازندگان تحسین شده Limbo و بازی های داخل ، اعلام کرد که استودیو قصد دارد آن را ادامه دهد.

به گفته پتی ، پس از دریافت تهدیدهای قانونی در اوایل سال جاری ، وکلا در استودیو PlayDead تصمیم گرفته اند شکایت قانونی را آغاز کنند.
او پیش از این در مصاحبه با وب سایت توسعه دهنده بازی در ماه مارس فاش کرده بود که PlayDead وی را با اقدام قانونی تهدید کرده بود. دلیل اصلی این تهدید موقعیتی در پتی است که توسط LinkedIn در پایان سال منتشر شد و توضیحات طولانی را برای روند توسعه سنگفرش ارائه می داد. این پیام همچنین شامل یک عکس غیرمجاز است که به گفته پتی متعلق به آنت ینسن ، بنیانگذار دیگر استودیو بود و وی همچنان به دریافت یک کرون دانمارکی (تقریباً 1.5 ٪) ادامه داد.
پتی اکنون در مصاحبه ای با مجله دانمارکی Arkaden گفته است که وکلای PlayDead تصمیم می گیرند به طور رسمی شکایت را ادامه دهند و دادگاه قرار است برگزار شود.
پتی و جنسون در سال 2 PlayDead Studios را تأسیس کردند و اولین مسابقه خود را با نام Limbo در سال 2 منتشر کردند. سپس در سال 2 ، بازی داخلی موفق توسط استودیو منتشر شد. به گفته پتی ، این محاکمه نتیجه اختلافات طولانی مدت آن با جنسون است.
به گفته پتی ، تاریکی روابط او با جنسون چند سال قبل از آزادی در داخل آغاز شد. وی سرانجام در سال 2 استودیو را ترک کرد و استودیوی جدیدی به نام Jumpyip را تأسیس کرد که اولین بازی خود را با نام Somerville در سال 2 منتشر کرد.
پتی می گوید شکایت حقوقی فعلی بخشی از تلاش جنسون برای پاک کردن نام وی از تاریخ PlayDead است. وی تأکید می کند که در نسخه اول بازی ، نام وی به عنوان تهیه کننده اجرایی در صفحه اول عنوان قرار داشت ، اما در نسخه های بعدی منتشر شده پس از عزیمت وی ، نام وی به صفحات پایین منتقل شد. به عنوان مثال ، در نسخه Nintendo Switch ، نام پتی در صفحه سوم عنوان قرار دارد.
PlayDead Studios یک نامه حقوقی را به دنبال مقاله Dino Petty در LinkedIn ارسال کرد ، که جزئیات روند توسعه در پشت صحنه را نشان داد. در این نامه ، وکلای استودیو گفتند که پتی در تلاش بود تا نقش خود را در ایجاد بازی بیشتر از او نشان دهد.
در بخشی از این نامه ، اعلام می کند:
ما می خواهیم دوباره تأکید کنیم و هشدار دهیم که استفاده مستمر شما از دارایی های PlayDead و هرگونه افشای تجاری یا بهره برداری از اطلاعات داخلی در این استودیو ، نقض حقوق مالکیت و محرمانه بودن است.
با ارائه جزئیات کلیدی در مورد توسعه بازی Limbo ، شما (دینو پتی) به اشتباه این تصور را ایجاد می کنید که نقش مهمی را بازی کرده اید ، از جمله نقش خلاقانه در ساخت بازی.
دینو پتی ابراز امیدواری کرد که دادگاه جدید این فرصت را ارائه دهد تا پرونده را به طور کامل روشن کند و به آن اجازه دهد بدون نگرانی در مورد پیامدهای قانونی ، واقعیت را بیان کند.
وی در مصاحبه ای با مجله دانمارکی Arkaden گفت:
نکته جالب این است که روزنامه نگاران مانند شما می توانند به همه چیز در دادگاه دسترسی پیدا کنند. من چیزی را پنهان نمی کنم. در واقع ، من به طور قانونی مجبور خواهم شد تمام تصاویر و اسناد مربوط به این داستان را منتشر کنم.
اظهارات پتی نشان می دهد که وی قصد دارد کاملاً و واضح در مورد اختلافات خود با PlayDead و روند آموزش پرونده صحبت کند.