Ghost of Tsushima به دلیل طراحی جهان باز، به عنوانی مهم و تاثیرگذار برای دیگر توسعه دهندگان ژانر جهان باز تبدیل شده است.
Ghost of Tsushima بهترین اثر استودیوی Sucker Punch است که در سال 2020 بر روی پلی استیشن 4 منتشر شد. 4 سال پس از انتشار، این اثر همچنان یکی از تاثیرگذارترین بازیها در صنعت بازیهای ویدیویی است و توسعهدهندگان دیگر را ترغیب میکند تا سعی کنند همهجانبهتر طراحی کنند. و جهان های باشکوه تر به لطف تأثیر آن است.
با وجود بودجه 60 میلیون دلاری، این اکشن ماجراجویی به دلیل گیم پلی و طراحی جهان باز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. دقیقاً به همین دلیل است که به نظر میرسد اثر مذکور به الگویی و مرجعی برای طراحی مدرن جهان باز عناوین جدید تبدیل شده است.
سازندگان Star Wars Outlaws به تازگی اعلام کرده اند که برای ساخت این بازی از Ghost of Tsushima الهام گرفته اند و داستان، شخصیت ها و جهان را برای یک بازی اکشن سامورایی بسیار خوب می دانند.
یوبی سافت همچنین در زمان ساخت Assassin's Creed Mirage به روشی متفاوت از Ghost of Tsushima الهام گرفت. سازندگان تایید کردند که درست همانطور که Soccer Punch در ساخت خود از زبان ژاپنی استفاده کرده است، آنها نیز از زبان عربی در بازی خود استفاده کرده اند.
علاوه بر این، استودیو تیم نینجا، توسعه دهندگان Rise of the Ronin، قبلاً اعلام کرده بود که Ghost of Tsushima معیاری در ساخت بازی آنها بوده است.
اسکوئر انیکس همچنین برای ساخت Final Fantasy 7 Rebirth از Ghost of Tsushima الهام گرفت. اگرچه ساکر پانچ یک استودیو ژاپنی نیست، اما بیشترین تحسین را از سوی مخاطبان ژاپنی دریافت کرده است.
به طور کلی، به نظر می رسد که توسعه دهندگان عناوین جهان باز علاقه مند هستند که Soccer Punch بهترین کار ممکن را ارائه دهد. در حالی که Ubisoft اغلب به عنوان بزرگترین منبع الهام در گذشته ذکر می شد، تیم اکنون از Ghost of Tsushima به عنوان مرجع استفاده می کند.
انتظار می رود بازی بعدی Ghost of Tsushima سال آینده منتشر شود. با توجه به موفقیت نسخه اول، باید منتظر ماند و دید که توسعه دهندگان چگونه می توانند عناصر آن را در نسخه جدید بهبود بخشند.