همانطور که می بینید، نینتندو هیچ وابستگی به اکتیویژن بلیزارد ندارد و همچنان در بسیاری از بازارها پیشتاز است. از سوی دیگر، سونی صاحب چندین استودیو و توسعه دهنده پیشگام است و به مدت 20 سال دارای بیشترین پایگاه کاربر، بیشترین تعداد کنسول فروخته شده، تعداد زیادی انحصاری موفق، قراردادهای مختلف با ناشران مختلف، حداکثر وفاداری مشتری و غیره است. . این موارد به پلی استیشن اجازه می دهد تا پس از پایان قرارداد و حتی انحصاری بودن محتوای اکتیویژن بلیزارد به عملکرد خوب خود در بازار ادامه دهد.
با این حال، امکان انحصاری شدن Activision Blizzard را نمی توان رد کرد، حتی اگر چنین تصمیمی برخی از محبوبیت، فروش و کاربران Call of Duty را قربانی کند. دلیل اصلی این است که چنین استراتژی به تقویت و گسترش سرویس Game Pass و فروش کنسول های ایکس باکس کمک می کند.
بریتانیا اعلام کرد که تصمیم خود را تا اول مارس 2023 اعلام خواهد کرد.
آژانس نظارتی برزیل خرید Activision Blizzard توسط مایکروسافت را بدون هیچ محدودیتی تایید و تایید کرد.
با توجه به محبوبیت گسترده Call of Duty، منطقی است که برخی از مخاطبان کنسول سونی برای دسترسی به این عناوین در صورت انحصاری شدن این فرنچایز، به Xbox و PC مهاجرت کنند. اما از سوی دیگر، برخی از گیمرهای وفادار پلی استیشن مطمئناً بازی را رها کرده و به سمت رقبای Call of Duty کشیده خواهند شد.
سازمان CADE همچنین خاطرنشان کرد که محتوای انحصاری برای رقابت در بازار کنسول ها بسیار مهم است و یکی از دلایل اصلی پیشروی پلی استیشن و نینتندو در بازارهای مختلف است. جمع بندی گزارش این سازمان را در زیر می خوانید:
سازمان CADE در بیانیه ای مطبوعاتی اعلام کرد:
بازیهای انحصاری معیار اصلی رقابت بین مایکروسافت و SIE هستند، اگرچه تا به امروز هیچ یک بازی انحصاری تولید نکردهاند که بهطور قابلتوجهی بر رقابت تأثیر بگذارد. دلیل اصلی این است که انحصاری های شخص اول شهرت و سود کمتری نسبت به عنوان AAA شخص ثالث به ارمغان می آورند.