اولین بازی تیراندازی در نیمه عمر با انتشار سال 2 به موفقیت بزرگی رسیده و تفاوت بزرگی در صنعت بازی ایجاد کرده است. با این حال ، برخی از سازندگان می ترسیدند که مدیرعامل Valve ، Gable Newll برای بازی پر شود.

مونیکا هارینگتون ، رئیس سابق بخش بازاریابی دریچه ، اخیراً در مورد اولین نسخه نیمه عمر در طول رویداد GDC 2025 صحبت کرده است. استقبال از نسخه ی نمایشی در E3 1998 بهترین بازی اکشن را انجام داد. با این حال ، برخی از توسعه دهندگان در موفقیت بازی و تحقق وعده های مدیران شک کرده اند.
هرینگتون می گوید:
بعد از اینکه این مسابقه در E3 1998 برگزار شد ، یکی از توسعه دهندگان برای دیدن من آمد و به من گفت که گیبین قول هایی داده است که نمی توانند بسازند.
اما این توسعه دهنده اشتباه بود ، زیرا تمام آنچه که گیببت قول داده بود می توانست حاصل شود و برخی از سازندگان نمی دانند.
سرانجام ، نیمه عمر موفقیت قابل توجهی را برای Valve به ارمغان آورد و بازی با عناوین عالی جوایز بی شماری در این رقابت ها کسب کرده است.