به گفته یکی از بنیانگذاران Sucker Punch Studios ، بودجه بازی Ghost of Yotei تقریباً برابر با Ghost of Tsushima بودجه است و حتی تعداد اعضای تیم و زمان توسعه تقریباً یکسان است.

پیش از این ، بودجه پلی استیشن عناوین موفق خود را به میزان قابل توجهی افزایش داده بود ، اما به دلیل تورم و تورم ، این شرکت تصمیم گرفته است تا سنت شبح یوتی را بشکند. در مصاحبه ای با وب سایت فایل بازی ، برایان فلمینگ ، بنیانگذار Sucker Punch Studios ، توضیح داد که روند توسعه Ghost Yotei تقریباً شبیه به نسخه قبلی است. Ghost of Tsushima حدود 5 میلیون دلار هزینه داشت و بقیه با بودجه مشابه ساخته می شدند.
این رویکرد یک تغییر بزرگ است زیرا بودجه در گذشته بسیار سنگین بود. به عنوان مثال ، عنوان Marvel’s Spider-Man حدود 5 میلیون دلار هزینه داشت ، اما برای Spider-Man 2 ، به 5 میلیون دلار رسید. روند مشابهی در توسعه آخرین بازی های ما و Horizon وجود داشت. در گذشته ، به طور متوسط شاهد افزایش متوسط سکانس ها بوده ایم ، اما اکنون این اتفاق نیفتاده است. دلیل این تصمیم می تواند تغییر در رویکرد بسیاری از شرکت های بزرگ برای کاهش خطرات باشد. هنگامی که بازی مانند کنکورد با بودجه زیادی شکست می خورد ، این یک آسیب بزرگ برای شرکت است. در نتیجه ، سونی اخیراً نسبت به سیاست های توسعه بودجه و بازی محتاط تر است.