Roblox در حال حاضر بازیکنان بیشتری از بالای برخی از بهترین عناوین منتشر شده در Steam دارد.

این موفقیت به دلیل دسترسی آسان ، تعامل مؤثر آن با بازیکنان و توسعه سریع بازی بدست آمده است. امروزه با بیش از 5 میلیون کاربر فعال روزانه و حدود 5 میلیون کاربر فعال ماهانه ، Roblox دیگر فقط یک بستر برای کودکان نیست ، بلکه به یک زنجبیل دیجیتالی تبدیل شده است که قادر به شکل دادن به صنعت بازی است. امروز ، مقیاس عظیم این تأثیر به طور قابل توجهی مشاهده شده است ، زیرا یکی از تجربیات Roblox یک موفقیت خارق العاده بود.
کشت یک باغ که چند ماه پیش منتشر شد ، خیلی سریع بازی های Roblox را پشت سر گذاشت و از آن زمان به رشد خود ادامه داد. امروز ، پس از بروزرسانی 4.1.1 ، تعداد بازیکنان در همان زمان به رقم بی سابقه ای 1.2 ٪ رسید. در حالی که در همان زمان ، تعداد کل بازیکنان در 5 بازی بهترین Steam 4.3 ٪ بود. برای درک بهتر این شماره ، خوب است بدانید که PUBG: Battlegrounds با بازیکنان 3.2.1 در همان زمان ، بیشترین تعداد بازیکنان در همان زمان است.
اسطوره سیاه: Wukong در مکان های دوم و سوم با 4.1.1 و Palworld با 4.1.1 قرار دارد. کل این سه پایین تر از کشت یک باغ است. اگر هیچ مشکلی سرور ناشی از هجوم بازیکنان وجود نداشته باشد ، احتمالاً این تعداد حتی بیشتر خواهد بود. موفقیت یک باغ نشان می دهد که دسترسی و تعامل با بازیکنان چقدر می تواند در موفقیت یک بازی باشد. مانند اکثر بازی های Roblox ، این بازی رایگان است ، تقریباً در همه دستگاه ها کار می کند و توسط یک تیم کوچک ساخته شده است که در لحظه تغییراتی ایجاد می کند.
توسعه دهندگان بازی از طریق سرور رسمی Discord به نظرات بازیکنان پاسخ می دهند و مطابق با الزامات جامعه بازیکنان تغییر می کنند ، نه الزامات سرمایه گذاران. این دستاورد نه تنها یک پیروزی برای Roblox و پرورش یک باغ است ، بلکه یک هشدار دهنده برای صنعت بازی است: “تعامل با بازیکن محدود به محصولات گران قیمت و مارک های شناخته شده نیست.”