Jez Corden، خبرنگار Windows Central، اخیراً گفت که اتکای بیش از حد مایکروسافت به پیمانکاران خارجی به روند توسعه Fable لطمه زد و باعث شد بسیاری از اعضای کلیدی استودیو را ترک کنند.
در جریان رویداد The Game Awards شاهد معرفی بازی های زیادی از استودیوهای مختلف بودیم، با این حال غیبت ایکس باکس بسیار محسوس بود. در حالی که قرار است عناوینی مانند Starfield، Forza Motorsport و Redfall در نیمه اول سال 2023 منتشر شوند، هیچ خبری از پخش آنها در این رویداد وجود نداشت. همچنین، Senua’s Saga: Hellblade 2 و Fable مدتی است که از اذهان عمومی خارج شده اند.
Jez Corden از Windows Central در مقاله ای جدید به این موضوع پرداخته است. او همچنین بینش های جالبی را در مورد روند توسعه بازی های انحصاری ایکس باکس فاش کرد. به گفته کوردن، برخی از رابطه مایکروسافت با پیمانکاران خارجی ناراحت هستند. این باعث ایجاد مشکلات داخلی شده و برخی از اعضای کلیدی استودیوها با سرعت نگران کننده ای را ترک می کنند.
با این حال، به نظر می رسد که یک سری سیاست های داخلی در مورد موتورهایی که استودیوها می توانند استفاده کنند نیز مشکل ساز شده است. ظاهرا این مسائل باعث ایجاد مشکلاتی در روند توسعه Halo Infinite و Fable شده است. مایکروسافت ترجیح می دهد از ابزارهای داخلی خود استفاده کند تا مثلاً Unreal Engine. کارآفرینان خارجی که عادت به کار با این ابزار ندارند، در این مسیر با مشکلاتی مواجه می شوند.
مشکلات Halo Infinite با موتور توسعه بازی چیز جدیدی نیست، اما این اولین موردی است که در مورد Fable می شنویم. خود کوردن در ماه ژوئن گفت که روند ساخت این بازی به خوبی پیش می رود و گزارشات مربوط به مشکلات توسعه این بازی اغراق آمیز است. با این حال، به نظر می رسد ابزارهای داخلی مایکروسافت و اتکای آنها به پیمانکاران خارجی ریشه مشکل است.
در نهایت زمان حقیقت را خواهد گفت. Fable در حال حاضر برای پلتفرم های Xbox Series X/S و PC در حال توسعه است.