با این حال ، Cronos: Dawn جدید یک تجربه کاملاً منحصر به فرد است و تیم Bloob قصد دارد با افزودن بازی جدید بیشتر ارزش عنوان را افزایش دهد.

علی رغم خطی بودن بازی ، Bloob توضیح می دهد که چگونه انتخاب گفتگو در این بازی ترسناک لایه دیگری از بازی مجدد را اضافه می کند. این جزئیات توسط توسعه دهنده در مصاحبه اختصاصی با MP1ST تأیید شد. در طول مصاحبه ، از خون پرسیده شد که آیا این بازی یک تجربه خطی خواهد بود یا اینکه محتوای کلاس جهانی وجود دارد یا خیر.
نویسنده و طراح اصلی داستان Gregory Like و کارگردان بازی Yatsk Ziba هر دو با توضیح اینکه بازی آنها یک تجربه خطی است ، به این سؤال پاسخ دادند ، اما همیشه عناصر آزادی عمل وجود دارد.
یاتسک زیبا توضیح داد:
پاسخ دادن دشوار است زیرا ما یک داستان از سفر زمان داریم. از نظر ساختار ، بازی با لحظات آزادی عمل خطی است ، مانند بازگشت و حل همه مشکلات صحنه. داستان باید به خوبی ادامه یابد زیرا منظور ما چیزی بسیار خاص است.

گرگورز همانطور که توضیح داد:
ما فکر کرده ایم که چندین تغییر و تنوع ایجاد کنیم ، اما بعد از آزمایش ، تصمیم گرفتیم که آن را خطی تر کنیم زیرا این محیط مناسب تر برای داستانهای ترسناک ارائه می دهد. از آنجا که شما نمی خواهید آن را خیلی بزرگ کنید ، زیرا اثر خود را از دست می دهد. ما همیشه می خواستیم به بازیکن احساس انتخاب و همه چیز بدهیم ، بنابراین ما گزینه های گفتگو را انتخاب می کنیم و انتخاب های شما بر آنچه در بازی می بینید و روحی که در مجموعه خود دارید تأثیر می گذارد.
افرادی که استخراج می کنید ، نحوه درک بازی را تغییر می دهد. آنها چیزهای مختلفی را برای شما زمزمه می کنند و در مورد مشکلات به شما اطلاعات می دهند. بعد از یک بار بازی ، وقتی با دوست خود ملاقات می کنید ، در مورد بازی صحبت خواهید کرد و تجربه شما کمی متفاوت خواهد بود و این می تواند شما را دوباره بازی کند.
پس از گفتگو ، از تیم توسعه دعوت شد تا بداند که آیا این بازی بازی جدید را بیشتر خواهد داشت یا خیر. خوشبختانه ، توسعه دهندگان سعی نکردند مبهم باشند و گرگورز این مسئله را تأیید کرد و گفت:
بله ، می توانید سختی را به سطح بالاتری تغییر دهید.
