در روزهای منتهی به عرضه Call of Duty Black Ops 6، کمپین های تبلیغاتی و سایت های تحلیل تکنیکال بر روی نسخه های نسل نهم این بازی تمرکز کردند، اما این عنوان برای PS4 و Xbox One نیز موجود است. امروز بررسی Digital Foundry از عملکرد بازی بر روی کنسول های نسل 8 را می خوانید که چندان مطلوب نیست.
کنسول PS4 رزولوشن 1080p را هدف قرار می دهد، اما با تنظیمات مختلف به این امر دست می یابد. تمام گزینه های گرافیکی نیز در تنظیمات پایین تر هستند. بافتها، کیفیت سایهزن و چهره شخصیتها با وضوح پایین نمایش داده میشوند. سایه ها نیز وضوح پایینی دارند و از نزدیک خوب به نظر نمی رسند. در واقع، برای دستیابی به 60 فریم در ثانیه در PS4، گاهی اوقات مشاهده کاراکتر غیرفعال می شود. عملکرد SSR نیز در کنسول های نسل 8 غیرفعال است. از طرفی در ماموریت های جهان باز، سایه ها و پوشش گیاهی مشکل تخم ریزی دارند و ناگهان در میدان دید شما ظاهر می شوند. تمام این محدودیتها و مشکلات در بافتهای PS4 Pro و Xbox One قابل مشاهده هستند و بهطور قابلتوجهی بر غوطهوری تأثیر میگذارند.
عملکرد ( نرخ فریم ) نیز بسیار متغیر و ناپایدار است. در ابتدای بازی، PS4 نرخ فریم متغیری بین 45 تا 60 فریم ارائه می دهد. در مورد ماموریت های مخفی کاری و دور از میدان های نبرد وسیع، بازی می تواند تا حدودی نرخ فریم 60 را حفظ کند، اما در محیط های جنگی بزرگ و نبردهای شلوغ باید انتظار فریم ریت 60 عکس متغیر بین 40 تا 60 عکس با پارگی صفحه را داشته باشید. .
Black Ops 6 در Xbox One رزولوشن 900p را هدف قرار می دهد و بدترین عملکرد و ثبات نرخ فریم را در بین 7 کنسول هدف ارائه می دهد. ما در مورد نرخ فریم بین 40 تا 45 صحبت می کنیم که حتی در کات سین های خاص به 25 کاهش می یابد.
به طور کلی مواردی مانند افت نرخ فریم در حین بازی، افت فریم در هنگام ذخیره چک پوینت، لکنت ناشی از حرکات سریع در محیط و وضوح کم چهره، بافت و سایه باعث می شود تجربه بازی در کنسول های نسل هشتم را توصیه نکنیم.