Strauss Zelnick، مدیرعامل Take-Two Interactive ناشر GTA 6، موضوع همیشه بحث برانگیز قیمت گذاری بازی های ویدیویی را مورد بحث قرار داد. با Gymfa همراه باشید.
Strauss-Zelnick به موضوع همیشه بحث برانگیز قیمت گذاری بازی های ویدیویی در طی تماسی با سرمایه گذاران این هفته پرداخت. او فکر میکند که بازیهای ویدیویی نسبت به چیزی که ارائه میشوند بسیار ارزان هستند.
Zelnick به یک سرمایه گذار توضیح داد که قیمت بازی بر اساس محبوبیت اشتراکی از خدمات تلویزیونی و فیلم مانند نتفلیکس است و گفت که پس از تعیین اولیه قیمت ها برای رشد مخاطبان خود، مجبور شدند هزینه های اشتراک را افزایش دهند تا با هزینه های خود مطابقت داشته باشند.
این روزها ممکن است خدمات فقط اشتراکی باشند، اما این بدان معنا نیست که آنها تابع منطق تجاری رسانه های قدیمی و غیر تعاملی هستند. به ویژه، این بدان معنا نیست که ناشران در حال حاضر قادر به افزایش قیمت بازی های ویدیویی هستند، حتی اگر احساس نیاز به این کار داشته باشند.
با توجه به استانداردها و شیوههای قیمتگذاری صنعت سرگرمی، پیشنهادات ما همیشه بسیار بسیار پایین است، زیرا ما ساعتهای زیادی تعهد ارائه میدهیم و ارزش تعهد بسیار بالاست. بنابراین فکر میکنم این صنعت قیمت بسیار خوبی را به مشتریان ارائه میکند تا ارزش آن را داشته باشد تا محصولات ارائه شده را تجربه کنند.
این لزوما به این معنی نیست که صنعت بازی های ویدیویی قدرت قیمت گذاری دارد یا می خواهد داشته باشد. با این حال، ارزش زیادی به خریداران ارائه می شود و استراتژی ما این است که ارزشی بسیار بیشتر از آنچه از مصرف کنندگان دریافت می کنیم به آنها بدهیم. این همیشه استراتژی ما بوده است.
ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم که تجربه ارائه شده به شما درجه یک خواهد بود و ماهیت تجربه نه تنها به کیفیت آنچه ارائه می دهیم، بلکه به قیمتی که برای آن می پردازید نیز بستگی دارد که بر تجربه نهایی تأثیر می گذارد.
افزایش قیمت در این تجارت بسیار نادر است. به عنوان مثال، افزایش قیمت به 70 دلار برای برخی از محصولات ممتاز (در سال 2022) اولین افزایش قیمت در نسلها بود. بنابراین من فکر می کنم که ما ارزش فوق العاده ای برای مشتریان خود ارائه می دهیم.
اشتراوس زلنیک
Zelnik تنها بازیسازی نیست که فکر میکند عناوین تجاری بلاکباستر بسیار ارزان هستند، اگرچه او نسبتاً آرام به نظر میرسد، شاید به این دلیل که او مسئولیت فرانچایز پردرآمد Grand Theft Auto را بر عهده دارد.
در ماه سپتامبر، هاروشیرو سوجیموتو، رئیس کپکام، در رویداد توکیو گیم شو 2023 سخنرانی کرد و ادعا کرد که قیمت بازیهای ویدیویی «خیلی پایین» است، زیرا طبق گفته تسوجیموتو، توسعه اکنون «100 برابر» بالاتر از دوره Famicon است. او اضافه کرد:
افزایش حقوق نیز ضروری است. با توجه به اینکه حقوق در سراسر صنعت در حال افزایش است، من فکر می کنم افزایش قیمت بازی ها یک گزینه و یک حرکت هوشمندانه برای شرکت ما خواهد بود.
هاروشیرو سوجیموتو
نظرت راجع به آن چیست؟