در بازی های منحصر به فرد کنسول سوئیچ 2 ، هیچ خبری از فناوری DLSS وجود ندارد ، و احتمالاً با محدودیت موتور بازی مرتبط است که اجرای آن را دشوار می کند.

در طول پادکست های هفتگی خود ، کارشناسان فنی Digital Foundry در مورد عدم استفاده از بازی های مالک روز مانند ماریو کارت جهان و Donkey Kong Bannza از فناوری Nvidia DLSS توضیح دادند. در عوض ، این بازی ها ، مانند سری جدید Donkey Kong ، از فناوری AMD FSR 1 استفاده می کنند.
اگرچه نمی توان نتیجه گرفت ، ریخته گری دیجیتال معتقد است که ممکن است محدودیت هایی در موتور بازی وجود داشته باشد. به عنوان مثال ، موتورهای این بازی ها ممکن است از بردارهای حرکتی مراقبت نکنند ، که یکی از پیش نیازهای اساسی فناوری DLSS است. بدون پشتیبانی حرکتی ، اجرای این فناوری به تلاش زیادی نیاز دارد که نینتندو ممکن است به دلایل مختلف حاضر به ایجاد آن نباشد.
با این حال ، محدودیت های فنی احتمالاً تنها دلیل عدم حضور بازی Nintendo Switch 2 در فناوری DLSS نیست. زیرا جهت گیری هنری نیز می تواند در این تصمیم نقش داشته باشد. عناوین نینتندو عمدتاً با یک کارتون ساده و یک سبک بصری ساده طراحی شده اند که فاقد شکل یا بافت پیچیده است. بنابراین ، حتی اگر لبه ها خیلی نرم و دقیق نباشند ، تصویر نهایی همیشه از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و نیاز به فناوری هایی مانند ضد حساسیت یا سطح بالا را کاهش می دهد. Mario Kart World نمونه اصلی این رویکرد است ، حتی بدون استفاده از DLS یا ابزارهای مشابه ، او مانند مجموعه چشم به نظر می رسد.
اما این احتمال وجود دارد که عناوین مالک نینتندو در آینده DLSS استفاده می کند. سرانجام ، وقتی من سوئیچ 2 را معرفی می کنم ، این فناوری به طور رسمی ذکر شد و نینتندو از نزدیک با NVIDIA همکاری کرد تا تجهیزات لازم را برای اجرای DLS در سیستم درج کند ، و این نشان می دهد که آنها شایسته این فناوری هستند. ما امیدواریم که در آینده استفاده گسترده تری داشته باشیم و بازی هایی مانند Donkey Kong Banza با توجه به کیفیت پایین تر تصویری که از FSR 1 دریافت می کنند ، می توانند به طور قابل توجهی از DLS بهره مند شوند.