یکی از اعضای این رسانه بخشی از این قسمت را در صفحه توییتر خود به نام PostUp-bbb منتشر کرد و نوشت:
مایکروسافت بزرگترین ناشران ژاپن و استودیوهای کوچکتر آن را هدف قرار داده است. فیل اسپنسر و ساتیا نادلا به صراحت اعلام کرده اند که از خرید استودیوها، ناشران و محتوای جدید برای اجرای Game Pass دست نمی کشند.
PostUp-bbb
به گفته جف گراب و دیگر اعضای رسانه غول پیکر، مایکروسافت در حال مذاکره برای خرید ناشران بزرگ ژاپنی است.
لازم به ذکر است مایکروسافت با خرید Bethesda یک استودیوی ژاپنی به نام Tango Gameworks را خریداری کرد. آخرین ساخته این استودیو، Ghostwire: Tokyo، انحصاری برای پلی استیشن 5 است. البته، با توجه به دیگر کنسول انحصاری Deathloop برای ایکس باکس، این عنوان نیز باید در مارس 2023 برای ایکس باکس عرضه شود.
جف گراب و بقیه پادکست رسانه ای Giant Bomb، Giant Bombcast، در آخرین قسمت خود درباره برنامه مایکروسافت برای کشور بحث می کنند. به گفته آنها، با وجود اینکه قرارداد خرید اکتیویژن بلیزارد هنوز نهایی نشده است، مذاکرات بین مایکروسافت و ناشران بزرگ ژاپنی در مورد تصاحب احتمالی آنها در حال انجام است.
به نظر می رسد که ایکس باکس قصد دارد به رشد خود در ژاپن ادامه دهد. ارائه این شرکت در نمایشگاه توکیو گیم شو 2022 نیز گواه این ادعاست چرا که در جریان آن شاهد انتشار اخباری از جمله اضافه شدن Ni No Kuni به سرویس Game Pass بودیم. اکنون گزارش جدیدی در این زمینه منتشر شده است.
تاکنون اخبار بیشتری از شایعات ذکر شده منتشر نشده است. در هر صورت می توان مطمئن بود که ایکس باکس به ژاپن اهمیت می دهد و تصمیمات آینده این شرکت در راستای استفاده از پتانسیل آن خواهد بود.
ویدئوی ارسال شده در زیر قابل مشاهده است:
تحریریه ICTNN شبکه خبری